پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آثار موزه هنرهای معاصر هیچ آسیبی ندیدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آثار موزه هنرهای معاصر هیچ آسیبی ندیدند

معاون امور هنری وزارت فرهنگ گفت: آثار موزه هنرهای معاصر هیچ آسیبی ندیده و حشره مزبور با پاک سازی در هیچ یک از آثار نمایشگاه دیده نشده است.

نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت، بخشی از گنجینه ارزشمند موزه هنر‌های معاصر تهران است و آثاری که تعریفی نوین از هنر را به میان آوردند در معرض دید قرار می‌دهد.

روز یک شنبه 23 مرداد ویدیویی از هجوم حشرات به این موزه منتشر شد و در پی این اتفاق محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حواشی بوجود آمده برای یکی از آثار این موزه در نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوآل آرت»، از موزه هنر‌های معاصر تهران بازدید کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنر‌های تجسمی پس از حواشی بوجود آمده در خصوص ورود حشره به یک قاب عکس از مجموعه برند و هیلابکر در بازدید از موزه هنر‌های معاصر تهران گفت: آثار گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران، ثروت ملی و نگهداری شایسته آن از مهمترین دغدغه‌های ما و خانواده هنر ایران است.

سالاری افزود: در بازدیدی که امروز پس از بررسی‌های کارشناسان مرتبط، از این اثر و سایر آثار موجود در نمایشگاه داشتم، خوشبختانه این اثر هیچ گونه آسیبی ندیده و حشره مزبور ضمن پاک سازی اصولی توسط متخصصان، در هیچ یک از آثار نمایشگاه دیده نشده است.

او ضمن اشاره به اهمیت بالای گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران گفت: حساسیت جامعه هنری نسبت به گنجینه ارزشمند موزه بزرگترین سرمایه برای میراث داری از این ثروت ملی است و ما در معاونت امور هنری تمام تلاشمان را برای حفظ، نگهداری و رفع برخی مشکلات باقی مانده از مرمت موزه انجام خواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری