یک‌شنبه 10 تیر 1403

آخرین آمار بازگشت حجاج + جزئیات

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
آخرین آمار بازگشت حجاج + جزئیات

ستاد عملیات حج اعلام کرد که با انتقال 24120 نفر به کشور اکنون بیش از 27 درصد از زائران و عوامل حج امسال سرزمین وحی را ترک کردند.

تعداد حاجیان ایرانی که در مکه مکرمه و مدینه منوره اعمال و مناسک خود را انجام داده و از طریق فرودگاههای مدینه وجده به میهن اسلامی بازگشته‌اند به 24120 نفر رسید.

گزارش چهارشنبه شب ستاد عملیات حج 1403 حاکیست 21791 نفر از حجاج و عوامل در قالب 156 کاروان از مدینه و 2329 نفر در قالب 17 کاروان از جده به ایران بازگشتند. تاکنون 93 پرواز از فرودگاه مدینه و 11 پرواز از فرودگاه جده به مقصد ایستگاههای پروازی در کشورمان انجام و زائران 173 کاروان به میهن اسلامی منتقل شدند.

این تعداد حدود 27.5 درصد از 87 هزار و 650 زائر و عوامل کاروان‌های کشورمان در حج تمتع امسال می‌باشند. همچنین دراین اطلاعیه، تعداد زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام تا بامداد امروز 51485 نفر در قالب 377 کاروان اعلام شده است.

خبر مرتبط توضیح وزیر کشور درباره مخالفت عربستان با رأی دادن حجاج ایرانی / کانادا نپذیرفته انتخابات در آن کشور برگزار شود

وزیر کشور بیان کرد: کانادا با وجود اینکه شعار حقوق بشری می‌دهد، نپذیرفته است که هموطنان ما از حق رأی خود برای حضور انتخابات کشورمان استفاده کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره هم چهارشنبه شب به 10185 نفر در قالب 73 کاروان رسید.

پروازهای بازگشت حجاج به ایران از طریق دو فرودگاه جده و مدینه از یکم تیرماه آغاز شده است و 24 تیرماه از فرودگاه جده پایان می‌پذیرد.

ستاد عملیات حج تاکید کرده است که خدمات اجرایی اعم از حمل و نقل، زیارت دوره، اسکان، تغذیه و تدارکات، راهنمایی حجاج و... و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی تا آخرین لحظه حضور حجاج در سرزمین وحی ادامه دارد و کسب رضایتمندی حداکثری زائران همواره مورد توجه مسئولان حوزه حج و زیارت بوده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

آخرین آمار بازگشت حجاج + جزئیات 2