سه‌شنبه 10 مهر 1403

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه و تداوم واکسیناسیون

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه و تداوم واکسیناسیون

ساوه - ایرنا - سخنگوی دانشکده علوم پزشکی گفت: از آغاز شیوع کرونا در اوایل اسفند سال 98 تاکنون 18 هزار و 556 نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه به این ویروس مبتلا شده اند.

دکتر «محمود کریمی» شامگاه دوشنبه به ایرنا، گفت: در همین مدت 392 نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی گفت: سیر شیوع ویروس کرونا با آغاز پیک چهارم از اواسط فروردین امسال شتابان شده و شمار مبتلایان در هر شبانه روز عددی سه رقمی است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 168 نفر در ساوه و زرندیه به کرونا مبتلا شدند و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

وی گفت: ابتلای 140 نفر با انجام آزمایش پی سی آر و 28 نفر هم با تست سریع مشخص شد که از این تعداد 20 نفر در بیمارستان بستری شدند.

به گفته دکتر کریمی، در حال حاضر 156 نفر در بیمارستان‌های ساوه و زرندیه بستری هستند.

برنامه تزریق واکسن کرونا در ساوه

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی در مورد ادامه عملیات واکسیناسیون گروه سنی 80 سال به بالا، گفت: سه هزار و 200 سالمند این رده سنی در ساوه و یک هزار و 500 نفر نیز در زرندیه مشمول دریافت واکسن هستند که انتظار است تا پایان هفته جاری طبق برنامه ریزی ها همه این افراد واکسینه شوند.

وی گفت: از هفته گذشته در شهر ساوه با همه افراد 80 سال به بالا از ظریق مراکز و پایگاههای سلامت برای تزریق واکسن کرونا تماس گرفته شد و انتظار داریم در صورتی که به هر دلیلی افرادی از قلم افتاده اند، به نزدیکترین مرکز یا پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

دکتر کریمی گفت: تا آخر هفته جاری عملیات واکسیناسیون برای افراد بالای 80 سال در حوزه های شهری و روستایی غرق آباد و نوبران در درمانگاه های این شهرها انجام می شود.

وی افزود: در روستاهای یل آباد و اسوبلی نیز افراد مدنظر می توانند در روزهای 14 و 15 اردیبهشت به مصلی شهر ساوه برای واکسیناسیون مراجعه کنند و سالمندان آوه هم در درمانگاه این شهر حضور یابند.

به گفته او در روستاهای طرازناهید، قشلاق کرد و جوشقان نیز افراد بالای 80 سال می توانند به درمانگاههای این مناطق مراجعه و کار تزریق واکسن را در روز شانزدهم اردیبهشت انجام دهند.

دکتر کریمی همچنین از آمادگی درمانگاه شهر صنعتی برای پذیرش سالمندان ساکن در این منطقه با هدف تزریق واکسن علیه ویروس کرونا در روزهای 18 و 19 اردیبهشت خبر داد.

*س_برچسب‌ها_س*