دوشنبه 18 تیر 1403

آخرین اقدام دولت سیزدهم برای بازنشستگان | اعتراضات جواب داد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
آخرین اقدام دولت سیزدهم برای بازنشستگان | اعتراضات جواب داد

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که مبلغ 20 هزار میلیارد تومان در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پرداخت شده است.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد: طبق قانون برنامه هفتم، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تناسب حقوق بازنشستگان توسط هیات دولت تصویب شد و مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به هر یک از 2.6 میلیون بازنشسته صندوق‌های لشگری و کشوری و 4.2 میلیون بازنشسته تامین اجتماعی پرداخت شد. این پرداخت‌ها با اعتبار کلی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان انجام شد.

همچنین شایان ذکر است که امروز جزئیات واریز معوقات حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق، اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری اعلام شد.

آخرین اخبار و جزئیات جدید درباره واریز معوقات حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران، اجرای متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری اعلام شد؛ همچنین بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور، امروز «پنج‌شنبه، 14 تیر 1403»، مبلغ سه میلیون تومان، به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و همچنین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی واریز شده است.

لازم به ذکر است، چندی پیش، بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و اعتراضات بازنشستگان و مستمری‌بگیران به افزایش حقوق و اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، به تصویب هیات دولت سیزدهم رسید؛ بر این اساس، امروز «پنج‌شنبه، 14 تیر 1403» نیز، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از واریز مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی‌الحساب، به حساب بازنشستگان صندوق‌های لشکری و کشوری و بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، با تامین اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی خبر دادند.

بازنشستگان، ستون‌های استوار جامعه و گنجینه‌ای از تجربه و دانش هستند که سالیان متمادی در راه اعتلا و پیشرفت کشور تلاش کرده‌اند. با این حال، در سال‌های اخیر، به دلیل تورم و افزایش هزینه‌های زندگی، معیشت بسیاری از این عزیزان با چالش‌های جدی روبرو شده است.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، ضرورتی انکارناپذیر است که عدالت و احترام به این قشر ارزشمند را به ارمغان می‌آورد. اقدام اخیر دولت در پرداخت علی‌الحساب مبلغ سه میلیون تومان به هر یک از بازنشستگان، گامی مثبت در جهت اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت و تحقق این مهم تلقی می‌شود.

با این حال، این اقدام تنها نقطه آغاز راه است و برای جبران کامل عقب‌ماندگی‌ها و رسیدن به سطح مطلوب رفاهی، تلاش‌های بیشتری لازم است.

در این راستا، ضروری است که دولت و مجلس شورای اسلامی با جدیت و اهتمام بیشتری موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری کرده و با تخصیص اعتبارات لازم، این مطالبه به حق را به طور کامل و جامع به سرانجام برسانند.

توجه به معیشت و رفاه بازنشستگان، نه تنها وظیفه‌ای اخلاقی و انسانی است، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده کشور نیز محسوب می‌شود. با حمایت از این عزیزان، می‌توانیم از تجارب و دانش آن‌ها در جهت ارتقای سطح زندگی جامعه و ساختن ایرانی آباد و سربلند بهره‌مند شویم.