یک‌شنبه 1 مهر 1403

آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی!

سیدحسین حسینی به دوازدهمین دروازه‌بانی تبدیل شد که موفق به مهار پنالتی یامگا نمی‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، چهره اول هفته پنجم لیگ برتر، بی‌شک کوین یامگا، ستاره فرانسوی سابق استقلال و حال حاضر نساجی بود که در اولین حضورش در مستطیل سبز بعد از ماه‌ها دوری، موفق به گلزنی آنهم مقابل تیم سابقش شد. یامگا با پنالتی که مقابل استقلال تبدیل به گل کرد، کاپیتان سابقش سیدحسین حسینی را هم به لیست بلند بالای گلرهایی که موفق به مهار پنالتی از او نمی‌شوند، اضافه کرد. لیستی که فقط جای خالی پیام نیازمند و حامد لک در آن دیده می‌شود. به همین بهانه بد نیست مروری بر دروازه‌بانانی داشته باشیم که در دوئل تک به تک برابر یامگا مغلوب شدند.

1- علیرضا حقیقی - 3 پنالتی گلر تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 تاکنون 2 بار در جریان بازی و یک بار در ضربات پنالتی جام حذفی مقابل کوین یامگا قرار گرفته که هر سه بار نیز مقابل او ناکام بوده است.

2. داود نوشی صوفیانی - 2 پنالتی سنگربان با تجربه رفسنجانی‌ها در بازی رفت لیگ بیست‌ویکم در ورزشگاه آزادی دوبار برابر پنالتی‌های کوین یامگا تسلیم شد. در بازی‌ای که در نهایت با نتیجه سه بر دو به سود آبی پوشان به پایان رسید، یامگا هر دوبار با فریب دادن نوشی صوفیانی ضربه‌اش را وارد دروازه نارنجی پوشان کرد.

3. محسن فروزان - 2 پنالتی فروزان می‌تواند تنها گلری باشد که ادعا کند توانسته از کوین یامگای فرانسوی پنالتی بگیرد. هرچند آن توپ در ریباند وارد دروازه گل گهر شد، اما اگر آن سیو نبود اکنون یامگا با گل‌کردن 16 پنالتی پیاپی در فوتبال ایران صاحب یک رکورد تاریخی شده بود.

4. محمدرضا اخباری - 2 پنالتی یک شانزدهم نهایی جام حذفی فصل گذشته بود که محمدرضا اخباری هم نتوانست مقابل یامگا کاری از پیش ببرد و دوبار طی ده دقیقه برابر او تسلیم شد. هرچند او موفق به مهار پنالتی دوم یامگا شد، اما به دلیل جلو آمدن پیش از زدن ضربه، پنالتی تکرار شد و وارد دروازه او شد.

5. ایمان صادقی - 1 پنالتی وقتی هنوز کسی پیش‌بینی درخشش یامگا در فوتبال ایران از روی نقطه پنالتی را نمی‌کرد، ایمان صادقی برای نخستین بار برابر ستاره فرانسوی استقلال مغلوب شد و به اولین دروازه‌بان در فوتبال ایران تبدیل شد که برابر یامگا از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز می‌شود.

6. حسین پورحمیدی - 1 پنالتی سنگربان این روزهای تراکتور نیز سابقه فریب خوردن از کوین یامگا را دارد. در روزی که استقلال با فرهاد مجیدی در اراک برابر ایرالکو متوقف شد، آچار فرانسه آبی‌ها در دقیقه 40 بازی موفق شد با ضربه خلاف جهت دروازه پورحمیدی را باز کند تا استقلال یک بر صفر از حریف سرسخت خود پیش بیفتد.

7. فرزین گروسیان - 1 پنالتی در روزی که می‌رفت تا استقلال در آبادان برابر صنعت نفت متوقف شود، باز هم پنالتی‌های یامگا به داد آبی‌ها رسید و این بار فرزین گروسیان بود که چاره‌ای جز گل خوردن از هافبک 187 سانتی‌متری آبی‌ها نداشت. این دیدار در نهایت با همان یک گل به سود استقلال به پایان رسید.

8. حسین اکبرمنادی - 1 پنالتی دروازه‌بان جوان این روزهای هوادار هم همانند فروزان و بیرو، سابقه گل خوردن از یامگا در وقت‌های تلف شده را دارد. در بازی برگشت دو تیم استقلال و گل گهر در فصل بیست‌ودوم بود که پنالتی حساس یامگا در آخرین دقیقه بازی مقابل منادی وارد دروازه شد تا برای سومین بازی متوالی استقلال در وقت‌های اضافی و با گل یامگا از سد گل گهر بگذرد.

9. حبیب فرعباسی - 1 پنالتی گلر جنوبی ذوبی‌ها نیز چاره‌ای جز تسلیم شدن برابر کوین یامگا نداشت. پیش از اینکه ستاره فرانسوی آبی‌ها دچار مصدومیت تلخ در شهرآورد صدم بشود، فرعباسی آخرین دروازه‌بانی بود که برابر او فریب خورد.

10. علیرضا جعفرپور - 1 پنالتی  یامگا که پیش از این یک بار در زمین خیس حافظیه شیراز نشان داده بود باران هم نمی‌تواند تاثیری در پنالتی زدن‌های محشر او داشته باشد، بار دیگر و این بار در روز بارانی قزوین موفق شد از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کند. قربانی او این بار یک گلر جوان به اسم علیرضا جعفرپور بود که می‌توانست با مهار پنالتی یامگا نامش را بر سر زبان‌ها بیندازد اما...

11. علیرضا بیرانوند - 1 پنالتی دروازه‌بانی که آمار فوق‌العاده مهار 60 درصد از پنالتی‌هایی که مقابلش زده شده را داشت، همانند دیگر گلرهای مطرحی که برابر یامگا مغلوب شده بودند، در شهرآورد رفت لیگ بیست‌و‌سوم دروازه‌اش فرو ریخت تا بار دیگر ثابت شود پنالتی زدن در خون ستاره فرانسوی استقلال است.

12- سیدحسین حسینی 1 پنالتی اگر پارسال این موقع به هواداران استقلال می‌گفتید که روزی یامگا از روی نقطه پنالتی دروازه حسینی را باز می‌کند، شاید به شما می‌خندیدند. هرچه که بود اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی فوتبالی طوری رقم خورد که یامگا از استقلال جدا شود و در پیراهن نساجی نیز اولین بازی را مقابل استقلال انجام دهد. این پازل عجیب و غریب با گلزنی او از روی نقطه پنالتی به حسینی تکمیل شد تا سنگربان باتجربه تیم ملی هم به لیست فریب خورده‌های ستاره فرانسوی نساجی اضافه شود.

آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 2
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 3
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 4
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 5
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 6
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 7
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 8
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 9
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 10
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 11
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 12
آخرین قربانی پنالتی‌های یامگا: سیدحسین حسینی! 13