شنبه 7 مهر 1403

آخرین وضعیت انتشار اوراق بهادار / مبلغ 118 همت به حساب خزانه واریز شده است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت انتشار اوراق بهادار / مبلغ 118 همت به حساب خزانه واریز شده است

اقتصادنیوز: دیوان محاسبات اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، تا پایان مرداد ماه 1403 مبلغ 141 همت اوراق مرابحه عام پس از اخذ مجوزهای لازم منتشر شده و تاکنون مبلغ 118 همت به حساب خزانه واریز شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، بررسی‌های این نهاد نظارتی از آخرین وضعیت انتشار اوراق بهادار از طریق خزانه‌داری کل کشور برای تامین مالی دولت نشان می‌دهد که تا پایان مرداد ماه 1403 مبلغ 141 همت اوراق مرابحه عام پس از اخذ مجوزهای لازم منتشر گردیده و تاکنون مبلغ 118 همت به حساب خزانه واریز شده است.

همچنین تا پایان مرداد ماه همین سال 91 همت از تعهدات اصل و سود اوراق بدهی منتشر شده سنوات گذشته، با تضمین دولت در سال 1403 تسویه گردیده و مانده تعهدات دولت تا پایان سال 210 همت خواهد بود و مانده تعهدات بابت انتشار تا پایان سال 1406؛ به رقم 925 همت رسیده است.

خبر مرتبط در دیوان محاسبات قصد مانع‌تراشی نداریم / رویکرد ما پیشگیرانه است

اقتصادنیوز: رئیس دیوان محاسبات گفت: ما در دیوان قصد مانع گذاری نداریم بلکه در تلاشیم با توجه به اهداف پیش بینی شده در سند چشم انداز اقداماتی انجام دهیم که راهگشا و گره گشا باشد.

دیوان محاسبات کشور پیشنهاد می کند که دولت برای تامین مالی در ابتدا از طریق مکانیزم ریپو و منابع رسوب شده نزد بانک مرکزی اقدام نماید و در صورت عدم تکافوی منابع، انتشار اوراق بهادار صورت بگیرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آخرین وضعیت انتشار اوراق بهادار / مبلغ 118 همت به حساب خزانه واریز شده است 2