پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آخرین وضعیت توسعه خوابگاه‌های متاهلی / تشکیل اولین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان در هفته جاری + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت توسعه خوابگاه‌های متاهلی / تشکیل اولین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان در هفته جاری + فیلم

حجت الاسلام رستمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت توسعه و ساخت خوابگاه متاهلی گفت: ابلاغ قانون جوانی جمعیت، ظرفیت‌های خوبی برای تسهیل ازدواج و حمایت از دانشجویان متاهل ایجاد کرده است. وی افزود: مصوبه‌ای هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام سند ازدواج دانشگاهیان داریم و به نوعی تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان بر اساس این سند در کنار قانون جوانی جمعیت...

حجت الاسلام رستمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت توسعه و ساخت خوابگاه متاهلی گفت: ابلاغ قانون جوانی جمعیت، ظرفیت‌های خوبی برای تسهیل ازدواج و حمایت از دانشجویان متاهل ایجاد کرده است.

وی افزود: مصوبه‌ای هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام سند ازدواج دانشگاهیان داریم و به نوعی تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان بر اساس این سند در کنار قانون جوانی جمعیت بستر تسهیل ازدواج، فرزند آوری، متاهل را هم زمان با تحصیلات عالی فراهم می‌کند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به صورت مستقیم بحثی در ساخت خوابگاه‌های متاهلی ندارد، اما بر اساس توافقی که بین وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده؛ بر اساس آن ساخت 200 هزار مسکن و خوابگاه متاهلی در دستور کار قرار گرفته که هم حمایت از تاسیس خوابگاه متاهل و هم مسکن دار شدن جوانان است که این توافق در مرحله اجرایی است و هنوز اقدامی برای ساخت صورت نگرفته است.

رستمی گفت: در هفته جاری اولین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان با حضور 7 نفر از اعضای هیات دولت و چند نفر از روسای دستگاه‌های عالی کشوری که در این ستاد عضو هستند، تشکیل می‌شود و این ستاد علاوه بر بحث خوابگاه‌ها که یک بخشی از ماموریت آن است اصلاح مقررات، حمایت از اشتغال تا حمایت از دانشجویان متاهل را مد نظر دارد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ستاد‌های استانی در حال شکل گیری است و نهضت و حرکت جدی را در بحث ازدواج با تشکیل این ستاد خواهیم داشت.

رستمی تصریح کرد: مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در حال انجام است که الزام آن تشکیل جلسه است که آیین نامه این ستاد از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است. یکی از مشکلات تخصیص بودجه است که برای اجرای قانون جوانی جمعیت سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگو باشد که به چه میزان بودجه‌ها را اختصاص داده است.