یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده خوی / اسکان اضطراری زلزله زدگان ادامه دارد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت مناطق زلزله زده خوی / اسکان اضطراری زلزله زدگان ادامه دارد

مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده خوی در آذربایجان غربی، بیان داشت: متأسفانه مناطق زیادی به ویژه در بخش مرکزی خوی متأثر از زلزله دیشب شده‌اند. با توجه به اینکه شدت زمین لرزه از مهر و دی گذشته بیشتر و عمق آن کمتر بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به برآوردهای انجام شده، آسیب‌ها به آن شدت نبوده و بیشتر افراد مصدوم‌شده به دلیل فرار از آسیب‌های احتمالی دچار مصدومیت شده‌اند که بیش از 500 نفر بوده‌اند.

مرادی‌پور خاطرنشان کرد: رئیس جمعیت هلال احمر، دبیرکل و رئیس سازمان امداد و نجات در منطقه حضور دارند؛ ضمن اینکه تیم‌های امدادی از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین نیز در منطقه حضور پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیابی 30 منطقه روستایی و 15 منطقه شهری دچار آسیب را بررسی کرده‌اند، ابراز کرد: موضوع نگران‌کننده بارش برف در منطقه است.

معاون امداد و نجات سازمان جمعیت هلال احمر درباره تعداد مصدومان و فوت‌شدگان زلزله در منطقه خوی، افزود: بیش از 700 نفر مصدوم شده و درباره تعداد فوت شدگان نیز پزشکی قانونی اعلام نهایی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در فاز اسکان اضطراری افراد زلزله‌زده در منطقه هستیم و دغدغه اصلی ما این است که به افراد چادر برای اسکان ارائه کنیم؛ ضمن اینکه به صورت مرتب پس‌لرزه‌هایی در منطقه داریم و نگران بارش باران و برف در روزهای آتی هستیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مرادی‌پور معاون امداد و نجات سازمان جمعیت هلال احمر زلزله این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است