پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

«آرنولد»، شخصیتی قوی که می‌تواند «کافو» انگلیس شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
«آرنولد»، شخصیتی قوی که می‌تواند «کافو» انگلیس شود

تهران - ایرنا - مدافع کناری و ملی‌پوش تیم فوتبال لیورپول در زمین و خارج از مستطیل سبز، شخصیت قوی و تحسین برانگیزی دارد و از نظر کیفیت بازی به زعم مربیش، در حدی است که بتوان او را با کافو، یکی از بهترین مدافعان راست تاریخ فوتبال جهان مقایسه کرد.

به گزارش ایرنا، «ترنت آلکساندر آرنولد» هنوز هم با داشتن 23 سال سن بازیکن جوانی است اما با بسیاری از هم‌سن و سال‌هایش، متفاوت است زیرا بسیاری از بازیکنان در این رده سنی حتی یک مقام قهرمانی را کسب نکرده‌اند.

با این حال آرنولد، فاتح لیگ برتر شده، به مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا رسیده، جام حذفی انگلیس را کسب کرده، فاتح جام اتحادیه کشورش شده، به سوپر جام یوفا دست یافته و همینطور قهرمان جام باشگاه های جهان شده است.

در واقع او هر عنوانی که موجود بوده را از آن خود کرده است. حالا مدافع کناری لیورپول و انگلیس به یکی از بهترین‌ها در پستش در سطح جهان تبدیل شده است.

ستاره جویای نام چه از نظر دوندگی و چه قابلیت‌های فنی، در جناح راست فوق‌العاده خوب کارکرده است.

شخصیتی قابل‌توجه

ترنت آلکساندر خارج از مستطیل سبز نیز شخصیت قوی از خود نشان داده است. در همین ارتباط رسانه‌ای معتبر در گزارشی از او نوشت: با وجودی که آرنولد، در پستش، یکی از بهترین‌های کنونی دنیای فوتبال است اما همیشه چهره متواضعی نشان می‌دهد. در حالی که بسیاری از افراد در موقعیتی مشابه او و با وسوسه دستیابی به عنوان و ثروت، ممکن است از خود «دور» شده و حرکاتی از سر غرور بروز دهند، این بازیکن با خودرویی عادی به محل تمرین تیمش رفت و آمد دارد، در منزل ظروف غذای خانواده را می‌شوید، همچنین پدر و مادر را بهترین دوست و هم‌صحبت می‌داند.

بازیکن لیورپول و انگلیس در مورد خودش البته در مصاحبه با سی. ان. ان نیز چنین توضیح داده است: همیشه فکر می‌کنم بازیکنان جوان در بیشتر امور کمی عجول و شتاب‌زده هستند. به عنوان مثال اگر شما در سن من باشید و پولی دریافت کنید، وقتی مستقل می‌شوید، بلافاصله خودرویی جدید و مدرن خریداری می‌کنید و بعد به ظواهر می‌پردازید.

وی می‌افزاید: اما به نظر من این رفتار صحیح نیست. به خصوص که شما در محیط خانواده زندگی می‌کنید. یعنی والدینی دارید که شما را حمایت کامل می‌کنند و مطمئن می‌شوند که همه چیز مرتب و روبراه است. در این حال شخصی مثل من که فوتبالیست حرفه‌ای است و برای لیورپول و تیم ملی بازی می‌کند، به دور از آنچه بیرون جریان دارد، باید عضوی عادی از خانواده باشد. باید به مسئولیت‌هایش بپردازد و کمک کند محیط تمیز و مرتب باشد. بنابراین سعی می‌کنم با کارهای نظیر شستن ظروف، به خانواده‌ام کمک کنم. کارهای از این قبیل انجام می‌دهم و می‌بینم که محیط خانواده چقدر گرم و دوست داشتنی هستند.

آرنولد در ادامه می‌گوید: همیشه از بودن خانواده در کنارم لذت برده‌ام. والدینم کسانی هستند که باعث شدند تا روی پایم بایستم. آنها مرا به سطحی رساندند که اکنون هستم. پس نباید عجول باشم. بلکه باید فکر کنم و بتوانم گوشه‌ای از محبت پدر و مادرم را جبران کنم.

علاقه به لیورپول از کودکی

ترنت آلکساندر آرنولد تا جایی که می‌تواند به یاد بیاورد، در همه حال طرفدار جدی لیورپول بوده است.

خانه پدری‌اش تنها 5 دقیقه تا محل تمرین تیم فاصله دارد. در سال 2005 با خواهش بسیار از مادرش، برای اولین بار به باشگاه رفت تا از نزدیک تمرین تیم محبوبش را تماشا کند.

یک سال بعد هم با کسب اجازه از والدینش به تیم نونهالان باشگاه وارد شد. در این باشگاه تمام رده‌ها را با موفقیت پشت سرگذاشت و به جایگاه امروز رسید.

ستاره جاه‌طلب لیورپول که چنین ویژگی‌های اخلاقی ممتازی دارد، از نظر فنی همچنان می‌کوشد به درجات عالی‌تری برسد. به باور بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران او می‌تواند بهتر از آنچه تاکنون بوده، با اقتدار پیش برود و مطرح باشد.

در تیم انگلیس، البته با چالش تثبیت جایگاهش مواجه است و از نظر فنی می‌تواند به حد بهترین مدافعان راست تاریخ فوتبال جهان برسد.

پپ لیندرس، یکی از دستیاران یورگن کلوپ در لیورپول باور جالبی در مورد بازیکن تیمش دارد. این مربی می‌گوید: ترنت می‌تواند آنقدر پیشرفت کند و بالا رود که به سطح بهترین مدافعان راست تاریخ فوتبال جهان برسد. او می‌تواند کافو انگلیس باشد.

این باور و ارزیابی از طرف مربی است که از زمان کودکی ترنت آلکساندر، با این بازیکن در تیم‌های مختلف باشگاه کارکرده پس توانایی‌هایش را کاملا می‌شناسد.

آنچه دیگر کارشناسان اکنون باور دارند همین است که «آرنولد» موتور محرکه‌ای برای لیورپول جهت دست‌یابی به چهار جام در فصل گذشته بود. جایگاهش در سمت راست تیم لیگ برتری، برای هیچ‌کدام از رقبایش دست‌یافتنی نیست. البته در تیم ملی وضعیتش تا حدودی متفاوت است زیرا به دلایل مختلفی برای حفظ روندی ثابت زیر نظر گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی همچنان باید تلاش کند. او فرم مطلوب و توام با اقتدار را در تیم ملی هنوز به طور کامل نشان نداده است.

با این حال لیندرس، قاطعانه معتقد است «شاگرد جاه‌طلبش» شانس خوبی برای این منظور دارد و معتقد است که مسابقات جام جهانی امسال در قطر، می‌تواند شرایط خوبی را به سود بازیکن کند.

لیندرس می‌گوید: اگر به بازی‌های او نگاه کنید، در سال‌های اخیر پیوسته در جناح راست، خلاقیت فراوانی به پست مدافع راست داده است؛ کاری که زمانی کافو برای برزیل انجام داد. او باید خلاق بماند و غیرقابل پیش‌بینی. ترنت چیزهای را می‌بیند که آدم‌های داخل استادیوم نمی‌بینند. او چیزهای را می‌بیند که من نمی‌بینم. این به ما نیز بستگی دارد که او را در موقعیت مناسب برای بهتر شدن قرار دهیم.

شانس قهرمانی امسال از دید مدافع لیورپولی

اما آرنولد که به گفته مربیش قادر است به سطح کیفی کافو نیز برسد، در مورد این که چه تیم‌هایی در فصل جدید لیگ برتر انگلیس شانس قهرمانی دارند، روی چند تیم حساب می‌کند.

او در وهله نخست شانس قهرمانی را به تیم خود یعنی لیورپول و بعد منچسترسیتی می‌دهد. به باورش جنگ قهرمانی امسال سخت‌تر از هر زمان دیگری است.

مدافع خستگی‌ناپذیر می‌گوید: واضح است که برای ما و منچسترسیتی، هدف قهرمانی لیگ برتر است اما فکر می‌کنم امسال به لحاظ سطح کیفی دیگر رقبا، یکی از سخت‌ترین دوره‌ها برای کسب موفقیت باشد. ضمن آنکه چند تیم نیز سخت در تلاشند تا به جمع مدعیان برسند. فشردگی خیلی بیشتر شده و تیم‌هایی مثل تاتنهام، چلسی، آرسنال و منچستریونایتد سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به رده نخست برسند. آنها مربیانی با کلاس جهانی دارند و همین موضوع کار را برای سایر تیم‌ها در لیگ برتر سخت‌تر می‌کند.

برچسب‌ها

«آرنولد»، شخصیتی قوی که می‌تواند «کافو» انگلیس شود 2
«آرنولد»، شخصیتی قوی که می‌تواند «کافو» انگلیس شود 3
«آرنولد»، شخصیتی قوی که می‌تواند «کافو» انگلیس شود 4
«آرنولد»، شخصیتی قوی که می‌تواند «کافو» انگلیس شود 5
«آرنولد»، شخصیتی قوی که می‌تواند «کافو» انگلیس شود 6