چهارشنبه 18 مهر 1403

آزادراه زنجان - قزوین در دست لکه‌گیری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادراه زنجان - قزوین در دست لکه‌گیری است

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: لکه گیری 105 کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین در دست انجام است.

جواد یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح اصلاح کیفی رویه آسفالت 133کیلومتر از جاده‌های استان زنجان در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، تحقق این مهم نیازمند 128هزار تن آسفالت است. معاون راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: بهسازی و ارتقاء سطح کیفی رویه آسفالت محورهای مواصلاتی استان به ویژه محورهای پرتردد، نقشی مهمی در ایمنی تردد و رضایت کاربران جاده‌ای دارد. یوسفی اظهارداشت: در حال حاضر لکه گیری 105 کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین در دست انجام است. به گفته وی، لکه گیری و روکش آسفالت در باندهای رفت و برگشت این مسیر نیازمند 350 میلیارد ریال اعتبار است. معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: سال گذشته عملیات لکه گیری هندسی مقطعی در کیلومترهای 50 تا 100 باند جنوبی آزادراه به میزان 20 هزار تن آسفالت و همچنین لکه گیری هندسی به میزان 25 هزار تن آسفالت در کیلومترصفر تا 35 باند شمالی و جنوبی انجام شد. یوسفی خاطرنشان کرد: سالجاری نیز اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در مقاطعی از کیلومترهای صفر تا 105 باندهای شمالی و جنوبی آزادراه زنجان - قزوین در دستور کار است. وی افزود: باتوجه به اینکه این آزادراه در مسیر کریدور غرب به شرق قرار دارد، ارتقاء ایمنی در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا نصب بلوک مفصلی میانه راه واجرای روشنایی نقاط مه‌گیر نیز درحال انجام است. به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است. علاوه بر این 20 دوربین ثبت تخلف در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز وجود دارد که در 24 ساعت از شبانه روز تخلفات رانندگی را ثبت می کند. این استان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.