دوشنبه 16 مهر 1403

آزادگان شاهدان عینی و بحق ایستادگی در برابر دشمنان هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادگان شاهدان عینی و بحق ایستادگی در برابر دشمنان هستند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: آزادگان دلاور شاهدان عینی و بحق ایستادگی کشور در برابر دشمنان هستند که صبر و پیروزی ملت ایران مقابل هر تهدید، فشار و جنگی را به جهانیان ثابت می‌کنند.

فتح الله حقیقی روز یکشنبه مصادف با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در پیامی تاکید کرد: ایران اسلامی همواره مهد مردان و زنان غیوری است که در طی دوران و در عرصه‌های مختلف برای حفاظت از آب و خاک و کیان کشور جانفشانی‌های فراوانی کرده‌اند.

وی یادآورشد: 26 مردادماه سالروز آغاز بازگشت سروقامتان استقامت و شجاعت به میهن اسلامی است. آزادگان سربلندی که برای مقابله با دشمن متجاوز بعثی به جبهه های نبرد رفتند و دوران اسارت را با تکیه بر ایمان و شرافت خود در زیر شکنجه‌های سخت دشمن مقاومت کرده و سرافرازانه به آغوش وطن بازگشتند.

استاندار زنجان در پایان این پیام خاطرنشان کرد: سلامتی و سربلندی این سروقامتان شجاع کشور و توفیق ادامه راه شهدای گرانقدر میهن اسلامی را برای همه جوانان کشور از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

به گزارش ایرنا، استان زنجان 586 آزاده سرافراز و 9 شهید آزاده با عنوان شهدای غریب، تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 316 آزاده این استان بین هشت تا 9 سال در اسارت بوده و بقیه نیز تجربه اسارت بین یک تا بیش از 9 سال را دارند. تاکنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و 500 جانباز و 586 آزاده در این استان به ثبت رسیده و 10 هزار خانوار معادل جمعیت 50 هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

روز 26 مردادماه سال 1369 میهن اسلامی، شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

کنگره 3535 شهید استان زنجان در سال 1400 برگزار خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*