پنج‌شنبه 5 مهر 1403

آستان قدس رضوی محدودیت زیارت را افزایش می‌دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آستان قدس رضوی محدودیت زیارت را افزایش می‌دهد

مشهد - ایرنا - آستان قدس رضوی با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش محدودیت در زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

در اطلاعیه روز دوشنبه روابط عمومی آستان قدس رضوی آمده است: بردباری و شکیبایی زایران گرامی در همکاری با خدمتگزاران خود در آستان قدس رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون و مشارکت و همدلی در کمک به هموطنان در قالب رزمایش مواسات، جلوه‌هایی بی‌بدیل از عظمت و بصیرت مردم ایران اسلامی است که در تاریخ ماندگار خواهد شد و از این رو خالصانه قدردان و سپاسگزاریم.

این اطلاعیه می‌افزاید: از زمان آغاز شیوع کرونا، صیانت از سلامتی زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مهم‌ترین اولویت آستان قدس رضوی تبدیل شده و به اذعان صریح مسوولان نظام سلامت و ناظران و کارشناسان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی به دقیق‌ترین شکل ممکن در این بارگاه منور به مرحله اجرا درآمده و به استناد ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای متولی، سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان خدام و زائران این بارگاه ملکوتی، الگوی سایر مراکز و در تراز عالی بوده است که این مهم جز با همکاری و همراهی مردم عزیز میسر نشده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر این اساس، در شرایط جدید شیوع کرونا و اعمال محدودیتهای سراسری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور، آستان قدس رضوی ضمن عذرخواهی و دلجویی از زائران عزیز و با اندوه فراوان اعلام می‌دارد به صورت موقت و تا رفع شرایط حاد کنونی، محدودیت زیارت در حرم مطهر رضوی افزایش می‌یابد.

این اطلاعیه می‌افزاید: آستان قدس رضوی از طریق افزایش تولیدات رسانه‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی تلاش میکند عموم ارادتمندان حضرت امام رضا (ع) از اقصی نقاط عالم را از انوار قدسی منبعث از بارگاه نورانی امام مهربانی ها و معارف رضوی بهره‌مند نماید.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: از جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج، علی‌بن موسی الرضا (ع) با آرزوی سلامت و شادابی برای همه ارادتمندان ساحت قدسی اهل بیت (ع) و شفای عاجل بیماران، هم‌میهنان ارجمند را به توسل و تمسک به ساحت نورانی آل الله در کنار توجه جدی به شیوه نامه‌های بهداشتی در راستای عبور از این بحران عالم‌گیر دعوت مینماییم. باشد که پروردگار مهربان، در آسایش را به رویمان بگشاید و سختی اندوهمان را در هم شکند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 866 هزار و 821 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 453 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 45 هزار و 255 تن رسیده است.

همچنین تاکنون 610 هزار و 406 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*