سه‌شنبه 17 مهر 1403

آستان قدس رضوی و کمیته امداد خراسان شمالی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آستان قدس رضوی و کمیته امداد خراسان شمالی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

بجنورد - ایرنا - آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی به منظور محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان در زمینه‌های مختلف تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این نهاد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در این آیین گفت: امضای تفاهم‌نامه یاد شده به‌منظور گسترش و ارتقای فعالیت‌ها و همکاری‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی، معیشتی و افزایش بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های مشترک است.

مجید الهی راد همچنین در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) در بجنورد با اشاره به اقدامات جهادی آستان قدس رضوی در حمایت از محرومین گفت: افتتاح این مرکز زمینه توانمندسازی افراد نیازمند را در آینده فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات مناسبی در حمایت از نیازمندان انجام‌شده است خاطرنشان کرد: فعالیت این مرکز نیکوکاری بستری مناسب برای محرومیت‌زدایی از چهره استان است.

وی مراکز نیکوکاری را برکت بسیاری برای جامعه اسلامی برشمرد و افزود: تاکنون مراکز نیکوکاری در مباحث مختلف نیازهای محرومین در بخش‌های مسکن، اشتغال، درمانی، تحصیلی توانسته‌اند اقدامات شایانی را صورت دهند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین رویکرد این مرکز نیکوکاری را هم‌افزایی و افزایش تعاملات خادمین رضوی و مراکز نیکوکاری عنوان کرد و گفت: مراکز نیکوکاری استان در مرحله اول و دوم مواسات و همدلی خوش درخشیدند و شروع مرحله دوم پویش ایران همدل نیز در استان با حرکت مراکز نیکوکاری آغاز شد.

بیش از60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی حدود 112 هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*