سه‌شنبه 17 مهر 1403

آسیب‌های اجتماعی، نسل جوان را تهدید می‌کند / اعتماد به جوانان در سپردن مسئولیت‌ها، عصاره بیانیه گام دوم انقلاب است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آسیب‌های اجتماعی، نسل جوان را تهدید می‌کند / اعتماد به جوانان در سپردن مسئولیت‌ها، عصاره بیانیه گام دوم انقلاب است

محمد اسلامی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین تهدیدها علیه نسل جوان و نوجوان است، گفت: برای مصون‌ماندن از این آسیب‌ها باید مثبت‌اندیشی با اعتقاد به باورهای دینی در این رده سنی تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین تهدیدها علیه نسل جوان و نوجوان است، گفت: برای مصون ماندن از این آسیب‌ها باید مثبت اندیشی با اعتقاد به باورهای دینی در این رده سنی تقویت شود.

محمد اسلامی نقش خانواده را در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر دانست و ادامه داد: وقتی محیط خانه آرامش داشته باشد، والدین استعدادهای فرزند را ببینند و با جوان خود همراه شوند، دیگر این جوان گرایشی به کارهای خلاف پیدا نمی کند. وی افزود: امروز با توجه به تغییرات حاکم بر سبک زندگی، وجود فضای مجازی و الگوهای جدید در زندگی فرزندان، به یقین رسالت آموزش و پرورش سنگین تر از گذشته شده است. این کارشناس گفت: کرونا باعث شد موضوع تربیت مغفول بماند زیرا بسیاری از آموزه های تربیتی در بستر جامعه شکل می گیرد و آموزش های آنلاین هیچ گاه نمی توانند این خلا را پر کنند. اسلامی گفت: مقام معظم رهبری، جوانان را محور تحقق گام دوم انقلاب معرفی کردند بنابراین باید به این رده سنی اعتماد کرد و با واگذاری مسئولیت به آنها از ایده های ناب شان استفاده کرد. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خطر بسته شدن پنجره جمعیتی قبل از توسعه یافتگی ایران در کشور به صدا درآمده است لذا باید تا فرصت هست از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام /