سه‌شنبه 3 مهر 1403

آقای پزشکیان در مناسبات بین‌المللی یک پدیده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آقای پزشکیان در مناسبات بین‌المللی یک پدیده است

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های سفر رئیس جمهور به نیویورک، تاکید کرد: بی توجهی به اهمیت سفر رئیس جمهور و پیام بزرگ و متفاوتی که در این سفر دنبال شده است، دام بدخواهان امنیت ایران و صلح جهانی است.

مهدی طباطبایی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با انتشار پیامی در اینستاگرام با عنوان «رهاورد سفر نیویورک» نوشت: روز دوشنبه گفتگوی بسیار پر نکته و متفاوت رئیس جمهور پزشکیان با سردبیران و ستون نویسان رسانه‌های آمریکایی فحوای کلام دکتر پزشکیان صلح جهانی بود و مقابله با جنگ افروزی و کشتار جمعی روایت بریده و گزیده بلومبرگ از پاسخ رئیس جمهور به یک سوال گزینشی و غیر دقیق بود حکم لا تقربوا الصلات را داشت وقتی بقیه آیه گفته نشود.

در دیدار با گروه الدرز یا ریش سفید‌ها هم پیام رسان عزت ملت ایران بود و هم منادی مظلومیت امت اسلامی خصوصا مردم غزه و لبنان در ملاقات‌های مؤثر دوجانبه با رئیس شورای اروپا رؤسای جمهور سوئیس، فنلاند ترکیه تاجیکستان و پادشاه اردن و دبیر کل سازمان ملل نیز همین محور‌های مهم دنبال شد و مورد گفتگو قرار گرفت.

سخنرانی در نشست سران میثاق آینده نیز بخش مهمی از برنامه‌های امروز بود مصاحبه اختصاصی با CNN و فرید زکریا بخش پایانی برنامه‌های روز نخست کاری رئیس جمهور پزشکیان در نیویورک بود.

بی توجهی به اهمیت سفر رئیس جمهور و پیام بزرگ و متفاوتی که در این سفر دنبال شده است دام بدخواهان امنیت ایران و صلح جهانی است. عجیب است برخی دوستان نیز گرفتار اخبار فیک و بی پایه می‌شوند.

سفر با یک هیأت بسیار محدود و کاملا مأموریت محور انجام شده و جز صلح، امنیت، پیشرفت و توسعه کشور ایران و منطقه پیامی نداشته است.

حقیقتا دکتر پزشکیان در مناسبات بین المللی هم یک پدیده است؛ منادی صلح انسانیت و امنیت در سطح جهانی این صدا بسیار صدای ارزشمندی است و باید پاسداری و محافظت شود.