سه‌شنبه 10 مهر 1403

آقای پزشکیان! سریعتر خانه تکانی کنید / فیلتر شبکه های اجتماعی را بردارید / فیلترینگ میلیون‌ها تومان هزینه رو دست مردم گذاشته است

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
آقای پزشکیان! سریعتر خانه تکانی کنید / فیلتر شبکه های اجتماعی را بردارید / فیلترینگ میلیون‌ها تومان هزینه رو دست مردم گذاشته است

کاربران خبرگزاری خبرآنلاین از رئیس جمهور درخواست کردند تا در جهت رفع فیلترینگ و افزایش سرعت اینترنت اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. این نخستین جلسه شورای عالی فضایی در دولت چهاردهم است که در کمتر از 3 ماه از تشکیل دولت، برگزار می‌شود و پیش‌بینی‌ها حکایت از بررسی وضعیت رفع فیلترینگ در کشور توسط اعضای این شورا دارد.

در همین راستا، خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود پرسیده بود؛ «توقع شما از اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور چیست؟»

آقای رئیس جمهور! بعد از 3 سال خانه تکانی کنید

اگر چه سال‌های زیادی از فیلترشدن اپلیکیشن‌های خارجی و برخی از سایت‌ها می‌گذرد اما رفع محدودیت‌ها و افزایش سرعت اینترنت به یکی از مطالبات مهم مردم تبدیل شده است؛ چنانچه کاربران خبرگزاری خبرآنلاین نیز از رئیس جمهور درخواست کردند تا فیلترینگ را بردارد و یک خانه تکانی در عرصه تکنولوژی و ارتباطات ایجاد کند. مانند کاربری به نام علیرضا که برای خبرگزاری خبرآنلاین نوشت: «دیر است ولی رفع فیلتر شبکه های اجتماعی.»

محمدرضا قدم نیز نوشت: «یک خانه تکانی اساسی در این حوزه بعد از 3 سال.» کاربری هم که نام خود را منتشر نکرده است، برای خبرآنلاین نوشت: «قبول کنند دسترسی به اینترنت بدون فیلترهای سنگین حق مردم است.»

مرتضی از آبپخش هم نوشت: «رفع فیلترینگ، همین فیلتر کردن سالانه میلیون‌ها تومان هزینه رو دست مردم می‌گذارد.»

حسنعلی نیز تاکید کرد: «به نظرم شورای عالی فضای مجازی باید در تصمیم جمعی از مجلس بخواهند که درباره قانون بهره گیری از فضای مجازی در کشور را با توجه به نیازهای روزگار قانون گذاری کند و نگاهی به آینده مملکت داشته باشند.»

کاربری به نام حیاتی هم نوشت: «سلام. رفع فیلترینگ و جمع کردن شبکه‌هایی که با فروش فیلترشکن‌ها جیب مردم را خالی می کنند. هر فرد عاقل نحوه استفاده درست و صحیح از اینترنت را می داند و نیازی به فیلترینگ ندارد و انهایی هم گه نادرست استفاده می کنند هرچقدر هم اینترنت را محدود و فیلتر شود راهی پیدا میکنند و... فیلترینگ تنها به کسانی ضرر می رساند که کسب و کار و درامد قانونی می کنند. استفاده از اینترنت آزاد حق هر شهروند ایرانی است.»

فرد دیگری هم نوشت: «رییس جمهور طبق قولی که به مردم داده بساط فیلترینگ و فیلتر شکن فروشی و آزادی‌های مورد نیاز مردم را توسط (مسئولینی که با پول و مالیات ما بر سرکار هستند و ریاست و مدیریت می‌کنند) جمع کند و همچنان که خود مسئولین از اینترنت پرسرعت و یوتیوب و... استفاده می‌کنند را برای هر ایرانی دسترسی‌اش را تسهیل نمایند. والسلام.»

ما را به خیر شما هیچ امیدی نیست

در این میان، برخی دیگر از کاربران خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به دولت سایه و کارشکنی‌های برخی از تندروها در کار دولت؛ بر این نظر بودند که رئیس جمهوری نمی‌تواند کاری در خصوص فیلترینگ انجام دهد. به طور مثال، کاربری که نام خود را منتشر نکرده است، نوشت: «مگر رئیس جمهور هم می‌تواند یک کاری بر خلاف میل حاکمیت و دولت سایه انجام دهد؟»

فرد دیگری نوشت: «خودش هم متوجه شده کاره‌ای نیست.»

همچنین کاربری هم با اشاره به وعده‌های رئیس جمهوری در خصوص فیلترینگ نوشت: «ما به رئیس جمهور عزیز اعتماد کردیم که پای ملت ایران همونطور که قول دادن بایستند و به جای فکردن به جنگ یا انتقام لطفا به فکر مردم و قول هایی که دادند باشند. وقت داره میگذرد و مردم دارند هروز بیشتر زجر میکشند از این گرانی وحشتناک، لطفا مردم و درک کنید.»

کاربر دیگری هم نوشت: «ما را به خیر شما هیچ امیدی نیست. بیش از این شر مرسانید.»

همچنین فرد دیگری که نام خود را منتشر نکرده بود، نوشت: «بر فیلترینگ تأکید خواهد کرد. پس شکمتان را صابون نزنید.»

27215

کد خبر 1965016