سه‌شنبه 24 مهر 1403

آماده‌باش ستاد ساماندهی سواحل نوشهر درتعطیلات عید فطر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آماده‌باش ستاد ساماندهی سواحل نوشهر درتعطیلات عید فطر

نوشهر - ایرنا - فرماندار نوشهر با اشاره به احتمال حضور چشمگیر مسافران در عید فطر پس از ماهها خانه‌نشینی ناشی از ویروس کرونا به این شهر، تاکید کرد که ستاد ساماندهی سواحل به منظور کنترل و نظارت بیشتر در این ایام آماده باش هستند.

در تقویم رسمی کشور، روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه به عنوان تعطیلات عید فطر ثبت شده است.

عبدالصمد صفرنژاد روز چهارشنبه در نشستی که به همین منظور با حضور اعضای این ستاد در فرمانداری برگزار شد، افزود: اگرچه هنوز مصوبه ای از سوی ستاد قرارگاه پدافند زیستی مازندران و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی طرح های ساحلی صادر نشده اما طبیعتا پیش بینی می شود که در تعطیلات عید فطر امسال برخلاف سال های گذشته مسافران و گردشگران به خاطر ماه ها خانه نشینی از ترس الودگی به این ویروس راهی خطه شمال بویژه این شهر گردشگرپذیر شوند بنابراین آمادگی این ستاد برای ارائه خدمات به هم میهنانان ناخوانده دراین ایام ضروری است.

براساس گزارش های رسمی، شهرستان نوشهر در تعطیلات عید فطر سال گذشته شاهد دستکم یک میلیون مسافر اقامت در شب بوده است

وی با بیان این نکته که کنترل ساحل دریا همزمان با حضور مسافران و گردشگران ضروری است، ادامه داد: به دلیل تعطیلی طرح های ساحلی نارسایی ها گذشته همچنان وجود دارد و احتمال آنکه افراد نا آشنا به فنون شنا به ساحل بروند و تن به آب دهند و خدای ناخواسته غرق شوند دور از انتظار نیست.

فرماندار نوشهر، گفت که محدوده ساحلی این شهرستان با همه زیبایی های خیره کننده براثر چشم انداز های طبیعی نقاط حادثه خیز زیادی دارد بنابراین برای حفظ جان مسافران و جلوگیری از ورود آن ها در نقاط حادثه خیز باید با بکاری گیری و اماده باش ناجیان غریق از بروز حوادث در این منطقه جلوگیری کرد.

براساس آمار رسمی، در محدوده حدود 60 کیلومتری ساحلی نوشهر سه طرح عمومی و چهار طرح خصوصی فعالیت دارد که حدود 40 کیلومتر از طول این مسیر نقاط ممنوعه شنا و حادثه خیز است

مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشهر نیز در این نشست گفت: نوشهر جزو شهرستان هایی است که از نظر آلوده بودن به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد منتهی به هرشکل باید تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از گسترش این ویروس در تعطیلات عید فطر در این منطقه اتخاذ شود.

سید رحیم سیدپور افزود: نکته مهم تر آنکه با توجه به شروع فصل گرما و احتمال شیوع برخی از بیماری های عفونی نظیر اسهال، استفراغ و وبا بنابراین اگر نسبت به شیوه نامه های نحوه مقابله با ویروس کرونا نیز مراعات نشود طبیعتا وضعیت قوز بالای قوز می شود و بستر برای تشدید این ویروس فراهم خواهد شد.

ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران روز گذشته اعلام کرده بود که ظرف 24 ساعت گذشته تعداد 42 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد 77 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

در حال حاضر 264 بیمار با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این در حالی است که بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل هم اکنون 66 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند ضمن اینکه در 24 ساعت گذشته 16 بیمار جدید بستری و 11 بیمار هم ترخیص شدند.

تعداد 20 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 130 هزار نفر دارای یک نقطه شهری و 130 نقطه روستایی درغرب مازندران قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*