جمعه 13 مهر 1403

آماده‌باش شهرداری همدان برای جلوگیری از آبگرفتگی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آماده‌باش شهرداری همدان برای جلوگیری از آبگرفتگی

همدان - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر آغاز بارش‌های شدید در این منطقه، گفت: برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و این نهاد برای خدمت رسانی در آماده‌باش است.

وحید علی‌ضمیر روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی دو روز آینده و احتمال وقوع سیلاب، شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای کاهش آبگرفتگی معابر صورت داده است.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات پیشگیرانه، بازدیدهای دوره ای از وضعیت رودخانه ها، مستندسازی، تهیه گزارش و ارسال به مناطق شهرداری جهت لایروبی، پاکسازی، ترمیم دیوارها، کف سازی و پاکسازی نهری ها و کلکتورهای هدایت آبهای سطحی توسط نیروهای خدمات شهری به صورت مستمر است.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: همچنین مناطق شهرداری با توجه به اولویت‌های موجود بر مبنای مطالعات طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی هر ساله بخشی از کلکتورهای آبهای سطحی را اصلاح و مقاطعی از رودخانه‌ها را بهسازی می‌کند.

وی گفت: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب عمده ترین نقاط آب گرفتگی شناسایی شده و تمامی کانال ها و رودخانه ها در چندین نوبت پاکسازی و لایروبی شده اند.

علی ضمیر ادامه داد: برای مقابله با آبگرفتگی احتمالی در سطح شهر 600 نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری با تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک، پمپ‌های مکش و کیسه های شن جهت انحراف مسیر آب در حالت آماده باش هستند.

وی به شهروندان اطمینان داد: تمام مسیل ها، نهرها، رودخانه ها و کانال های آب به طور مداوم رصد می شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان اضافه کرد: با همکاری مناطق، در حال حاضر رفع موانع و نواقص در کانال ها، جوی ها و مسیرها در حال پیگیری است.

وی با بیان این که رفع کامل مشکل آبگرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمانبر است، گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی ها و کانال های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال های دفع آب‌های سطحی و مسیل ها شوند.

علی ضمیر افزود: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر با شماره تلفن 137 در ارتباط باشند تا در اسرع وقت موضوع پیگیری شود.

*س_برچسب‌ها_س*