یک‌شنبه 15 مهر 1403

آماده باش نیروهای مسلح برای پاسخ سخت به اقدام احتمالی اسرائیل

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
آماده باش نیروهای مسلح برای پاسخ سخت به اقدام احتمالی اسرائیل

یک منبع در نیروهای مسلح گفت: ایران بانک اهداف متعددی از اسرائیل دارد و وعده صادق 2 هم نشان داد که هر نقطه‌ای که اراده کنیم، می‌توانیم با خاک یکسان کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک منبع در نیروهای مسلح گفت که طرح پاسخ لازم به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها کاملاً آماده است و در صورتی که اسرائیل اقدامی کند، تردیدی در عملیاتی شدن ضربه متقابل ایران وجود نخواهد داشت.

وی در گفتگو با تسیم، گفت: در طرح ایران، چند نوع ضربه متقابل و مشخص وجود دارد که بسته به نوع اقدام صهیونیست‌ها درباره اجرایی شدن یک یا چند تا از آنها تصمیم‌گیری فوری خواهد شد.

این منبع مطلع تاکید کرد: ایران بانک اهداف متعددی از اسرائیل دارد و وعده صادق 2 هم نشان داد که هر نقطه‌ای که اراده کنیم، می‌توانیم با خاک یکسان کنیم.

سپاه پاسداران در 10 مهر با 200 فروند موشک بالستیک در قالب عملیات وعده صادق2 به نقاط مختلفی از سرزمین‌های اشغالی حمله کرد که 90 درصد این موشک ها با عبور از پدافند هوایی اسرائیل، به اهداف اصابت کردند.

در این حمله، سه پایگاه هوایی ارتش اسرائیل یعنی نواتیم، ختساریم و تل نوف جزو اهداف اصلی بود.

سپاه در این عملیات از موشک‌های بالستیک قدر با برد 2000 کیلومتر، عماد با برد 1700 کیلومتر و فتاح با برد 1400 کیلومتر استفاده کرد.

این اولین عملیاتی بود که سپاه در آن موشک‌های هایپرسونیک فتاح را بکار گرفت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، این حمله را بزرگترین حمله موشکی تاریخ عنوان کرده است.

27218

کد خبر 1967493