شنبه 29 اردیبهشت 1403

آماده‌سازی 820 کمباین برای برداشت گندم در استان زنجان / کمباین‌ها 3 تا 3.5 درصد ریزش دارند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آماده‌سازی 820 کمباین برای برداشت گندم در استان زنجان / کمباین‌ها 3 تا 3.5 درصد ریزش دارند

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در راستای برداشت گندم در سطح استان زنجان 820 دستگاه کمباین فعال آماده وجود دارد که قریب به 200 کمباین مهاجر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی بنده‌ئی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در سال جاری 820 دستگاه کمباین برداشت گندم در استان زنجان را انجام خواهند داد، اظهار داشت: قریب به 200 دستگاه مهاجر بوده و بقیه کمباین‌ها بومی استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه میزان ریزش گندم زیر 4 درصد بوده و در حدود 3 تا 3.5 درصد است، افزود: نو سازی تعداد بالایی از کمباین‌ها در استان انجام شده است و صرفا نمی‌توان ریزش گندم را به فرسوده بودن کمباین‌ها نسبت داد.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اکیپ‌های برداشت گندم در شهرستان‌های مختلف در زمان برداشت محصول حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این اکیپ‌ها رصد کاملی بر برداشت محصول و عملکرد کمباین‌ها خواهند داشت با این حال رانندگان ماهر کمباین از نظر فنی نیز در سطح استان فعالیت خواهند داشت و در زمان ایجاد مشکل خدمات لازم را به کمباین‌داران ارائه خواهند داد.

بنده ئی عنوان کرد: تمام کمباین‌های موجود در سطح استان توسط بخش خصوصی فعالیت می‌کند با این حال سازمان جهاد کشاورزی جهت حمایت از کشاورزان و افرادی که متقاضی خرید کمباین هستند تسهیلات با نرخ سود 14 درصد پرداخت می‌کند.

انتهای پیام /