شنبه 8 اردیبهشت 1403

آمادگی ژاپن برای ازسرگیری کمک‌های مالی به آنروا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آمادگی ژاپن برای ازسرگیری کمک‌های مالی به آنروا

اقتصادنیوز: دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه ژاپن با فیلیپ لازارینی، رئیس اونروا در توکیو ملاقات کرده و طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف هماهنگی‌های نهایی را برای از سرگیری کمک‌ها انجام خواهند داد.

روزنامه تایمز ژاپن گزارش داد، کمک‌رسانی به اونروا که در ماه ژانویه به حالت تعلیق درآمده بود، احتمالا در نیمه اول آوریل (ماه آینده میلادی) از سر گرفته می‌شود.

خبر مرتبط بیانیه هشدارآمیز آنروا / بیش از 13 هزار کودک در غزه کشته شدند

اقتصادنیوز: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از 13 هزار کودک در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند.

پس از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه 12 نفر از 13 هزار کارمند اونروا در غزه، در عملیات طوفان الاقصی نقش داشته‌اند، ژاپن همراه با چندین کشور دیگر کمک‌های مالی خود را به حالت تعلیق درآورد.

تعلیق ناگهانی بودجه، تلاش‌های این آژانس برای ارائه کمک‌های ضروری به غزه را دچار مشکل کرد. اما پس از آنکه رژیم صهیونیستی نتوانست شواهدی برای ادعای خود ارائه دهد، کشور‌های دیگری، چون استرالیا، کانادا و سوئد نیز اعلام کردند کمک‌ها به اونروا را از سر خواهند گرفت.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آمادگی ژاپن برای ازسرگیری کمک‌های مالی به آنروا 2