جمعه 7 اردیبهشت 1403

آمادگی کامل دانشجویان برای حضور در عرصه جهاد تبیین الزامی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمادگی کامل دانشجویان برای حضور در عرصه جهاد تبیین الزامی است

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در دیدار با تشکل‌های دانشجویی بر لزوم آمادگی کامل دانشجویان برای حضور در عرصه جهاد تبیین تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، در این دیدار عبدالحسین کلانتری به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در دفاتر اتحادیه‌های تشکل های دانشجویی حضور پیدا کرد و با دبیران کل و اعضای اتحادیه‌های دانشجویی (اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه انجمن های اسلامی دفتر تحکیم وحدت و اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی) به گفت و گو پرداخت.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز دانشجو و تقدیر و تشکر از فعالیت‌های اتحادیه‌های تشکل‌های دانشجویی، به اهمیت این دیدارها توسط مسئولین با دانشجویان پرداخت و تاکید کرد که این دیدارها باید مساله محور، با برنامه و مداوم باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه اینکه پیشرانی تحول منحصر به جوانان است، افزود: دانشجویان به خاطر خلاقیت، نوآوری، مرزشکنی و ویژگی‌های منحصری که دارند باید پیشران تحول در کشور باشند و در گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه های حکمرانی حضوری موثر داشته باشند.

کلانتری با تاکید بر اینکه شعار عدالت یکی از محوری‌ترین شعارهای نظام اسلامی است، تاکید کرد: جریان‌های دانشجویی باید صادقانه، منتقدانه و عالمانه مطالبه گر عدالت، فسادستیزی و مردم‌محوری باشند و در این زمینه به دولت کمک نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، ضمن تاکید بر عمق‌بخشی به مبانی معرفتی اعضای تشکل های دانشجویی، اضافه کرد: باید از فضای مجازی به خوبی در نشر ارزش‌ها و معارف انقلاب اسلامی استفاده مطلوب کنیم.

وی ضمن توجه دادن دانشجویان به مسئولیت اجتماعی خود، تاکید کرد: فعالیت‌های اجتماعی جهادی فوق العاده مهم است و حضور و پیگیری دانشجویان در زمینه مسائل زیست محیطی، مسائل پیش آمده در شرایط کرونا، مواسات و همدلی ستودنی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به مفهوم جهاد تبیین که توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است، افزود: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم، با آگاهی از سواد رسانه‌ای و تسلط بر مبانی جنگ شناختی، باید آمادگی کامل در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

در این دیدارها، دبیران و اعضای اتحادیه‌های دانشجویی نظرات خود را پیرامون مسائل دانشگاه‌ها و کشور با معاون فرهنگی و اجتماعی و هیات همراه طرح کردند.

به گزارش ایرنا، این روزها در آستانه روز دانشجوی سال 1400 قرار داریم؛ تقریبا 68 سال از شهادت شهیدان مهدی شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی در روز هولناک دانشکده فنی دانشگاه تهران می‌گذرد و سه دانشجوی شهید با خون خود و همگامی دیگر دانشجویان، آزادی‌خواهی و استکبارستیزی را فریاد زدند و این موضوع سبب شد 16 آذر در تاریخ ایران ماندگار و عبرت آموز شود.

روز شانزدهم آذر ماه در تقویم ایران به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

این روز هر سال در ایران به یاد این سه دانشجوی شهید و سایر دانشجویانی که برای آزادی و استکبارستیزی جان خود را از دست دادند، گرامی داشته می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*