سه‌شنبه 12 تیر 1403

آمار 80 درصدی بانوان در رشته حفظ قرآن

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آمار 80 درصدی بانوان در رشته حفظ قرآن

جانشین معاونت آموزش مؤسسه کشوری مهد قرآن از پیشتازی بانوان در رشته حفظ قرآن خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

محسن خیری، جانشین معاونت آموزش مؤسسه کشوری مهد قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از صدور 362 گواهینامه در رشته حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد و گفت: این گواهینامه‌ها به حافظان قرآنی که در شعب گوناگون و کانون‌های وابسته به مؤسسه عضو هستند، داده شده است.

خیری از پیشتازی بانوان در رشته حفظ قرآن خبر داد و گفت: حافظان قرآنی که موفق به کسب گواهینامه شده‌اند در رشته‌های حفظ 1، 3، 7، 15 و 20 جزء قرآن فعالیت موفقیت کسب کرده‌اند.

مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

او درباره گواهینامه مفاهیم قرآن نیز توضیح داد: حافظان قرآن که در مؤسسه مهد قرآن عضویت دارند در رشته مفاهیم قرآن نیز توفیقاتی داشتند که گواهینامه به این افراد داده شده است. این گروه از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، گیلان، خوزستان، مازندران، گیلان و یزد هستند.

جانشین معاونت آموزش مؤسسه مهد قرآن با اشاره به حضور 80 درصدی بانوان در رشته‌های گوناگون حفظ قرآن اظهار داشت: برای افراد علاقه‌مند به حفظ قرآن دوره‌های آموزشی در این مؤسسه برگزار می‌شود و سپس آنها باید در آزمون‌هایی در رشته موردنظر شرکت کنند. قرآن‌آموزانی که حد نصاب نمره قبولی را دریافت کنند گواهینامه مؤسسه مهد قرآن را دریافت خواهند کرد.