سه‌شنبه 17 مهر 1403

آمریکا با اعضای چینی در المپیاد جهانی ریاضی دوم شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
آمریکا با اعضای چینی در المپیاد جهانی ریاضی دوم شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، IMO مسابقه برجسته المپیاد ریاضی در دوره دبیرستان است و هر ساله دانش‌آموزان برتر ریاضی را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. امسال نیز در شصت و چهارمین دوره آن 112 کشور و 618 دانش‌آموز در این مسابقه شرکت کردند که به میزبانی آژانس علم و فناوری ژاپن برگزار شد. سوالات المپیاد ریاضی IMO، از 6 مسئله 42 امتیازی تشکیل می‌شود.

در این دوره از مسابقات المپیاد ریاضی، تیم دانش‌آموزان اعزامی از کشور چین رتبه اول کسب کرد و دو نفر از اعضای آن نمره کامل را گرفتند. در طول تاریخ این مسابقات که از سال 1959 برگزار می‌شود، این چهاردهمین بار است که تمام اعضای تیم اعزامی چین موفق به کسب مدال طلا و رتبه اول المپیاد می‌شوند.

در شصت و چهارمین دوره المپیاد ریاضی، تیم دانش‌آموزان آمریکایی در جایگاه دوم قرار گرفت. نکته جالب در مورد این دانش‌آموزان این بود که همه آن‌ها چینی هستند! در دوره‌های گذشته نیز نگاهی به اعضای تیم المپیاد ریاضی آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها چینی هستند. آمریکا در ادوار گذشته این مسابقات 2 بار موفق به کسب مدال طلا شده است و در یکی از آن‌ها همچون امسال تمام اعضای تیم آمریکایی از دانش‌آموزان چشم‌بادامی چینی بوده‌اند.

شایان ذکر است تیم المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران نیز توانست در این دوره از رقابت‌ها 1 گردن‌آویز طلا، 4 مدال نقره و یک مدال برنز بدست بیاورد. اولین حضور ایران در این مسابقات مربوط به سال 1985 است و در 34 حضور خود تا پایان سال 2019، 199 دانش‌آموز دختر و پسر موفق به کسب مجموع 185 مدال شامل 45 طلا، 97 نقره، 43 برنز و 4 دیپلم افتخار شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید المپیاد دانش‌آموزی ریاضی مسابقه المپیاد ریاضی برندگان المپیاد ریاضی مدال المپیاد ریاضی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است