دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید بر اساس شناسایی نیازهای استان، مهارت‌های لازم را در رشته‌های تحصیلی خود طراحی و نیروی دارای مهارت را نیز به بازار کار عرضه کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اسامی آن دسته از حافظان کل قرآن مجید (دیپلم و غیردیپلم) و کارشناسان رسمی علوم قرآنی که در آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 شرکت کرده و حائز شرایط هستند در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است. حافظان کل قرآن مجید و کارشناسان رسمی علوم قرآنی باید به توضیحات اعلام شده مراجعه کرده و بر اساس توضیحات آن برای مراحل بعدی اقدام کنند. اطلاعیه سازمان...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یکی از مسائل مورد توجه بسیاری از کارشناسان که متاسفانه در سال‌های گذشته به آن توجه و اهتمام ویژه نشده بود مسئله ترانزیت کالا و منافعی که ترانزیت کالا میتواند برای کشور داشته باشد بود و با توجه به اینکه به گفته مسئولان، کشور به سمت درآمد‌های غیر نفتی پیش می‌رود و برنامه ریزی‌هایی در این زمینه شده است، نیاز است که به مسئله ترانزیت کالا توجه ویژه ایی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مهاجرت نخبگان را بزرگترین تهدید ملی عنوان کرد و گفت: نیروهای نخبه و کاربلد در صورت مهاجرت باید جایگاه خود را در خارج پیدا کنند و حداقل یک هفته در سال را به آموزش دستاوردهای خود به داخل کشور اختصاص دهد.

خبرگزاری مهر

کمیته راهبری جامعه نگر و پاسخگو وزارت بهداشت، جایگاه مجموعه های دانشگاهی در حوزه پاسخگویی اجتماعی را در برنامه‌های عملیاتی، تعیین کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در دیدار با رئیس دپارتمان آموزش عتبه مقدسه و رئیس دانشگاه الوارث الانبیاء عراق وابسته به آستان قدس حسینی، در واکنش به ممیزی جدید وزارت علوم عراق درباره برخی دانشگاه‌های ایران، گفت: گاهی اوقات می‌شنویم که وزارت علوم عراق برخی دانشگاه‌های عموماً غیرانتفاعی ایران را در فهرست دانشگاه‌های نامعتبر برای تحصیل دانشجویان...

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: چهل و یکمین دوره آزمون ارتقاء و گواهینامه برای دستیاران رشته های تخصصی پزشکی امروز پنجشنبه 23 تیرماه در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

وب‌گاه عصر ایران

تلسکوپ فضایی جیمز وب این روزها با ثبت تصاویر دیدنی و باورنکردنی از فضا، مردم سراسر دنیا را حیرت زده کرده است. دانشمندان ناسا معتقدند که این تلسکوپ فضایی شگفت انگیز، قرار است ابعاد جدید و ناشناخته‌ای از جهان هستی را کشف کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه تهران گفت: وزارت علوم عراق برخی دانشگاه‌های عموماً غیرانتفاعی ایران را در فهرست دانشگاه‌های نامعتبر برای تحصیل دانشجویان عراقی قرار داده و به تازگی این فهرست بازتاب‌های زیادی نیز در ایران داشته است و این خبر خوشایندی برای آموزش عالی کشور نیست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت سوئدی گرافمچ (Graphmatech) به همراه شرکت گرافنا (Graphenea) و نورث‌ولت (Northvolt) موفق شده‌اند باتری‌هایی که به پایان عمر خود رسیده‌اند را بازیافت کرده و با این کار اکسید گرافن در مقیاس پایلوت صنعتی تولید کنند. نورث‌ولت از مواد باقی‌مانده پس از استخراج فلزات و مواد معدنی ارزشمند استفاده می‌کند، موادی که تا به حال، به عنوان زباله شناخته می‌شدند. اما...

خبرگزاری مهر

اسامی حافظان کل قرآن مجید و کارشناسان رسمی علوم قرآنی که در آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 شرکت کرده بودند، از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

وب‌گاه عصر ایران

فسیل یک حشره آبزی باستانی که 160 میلیون سال پیش می‌زیسته، نشان می‌دهد که این حشره کوچک، خوشه‌هایی از تخم‌های خود را روی پاهای خود حمل می‌کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

17 خرداد امسال در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی تغییرات برای کنکور به تصویب رسید.