دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش گفت: امکان تغییرات جزیی مثل حذفیات یا ضرایب دروس در کنکور 1402 وجود دارد که اطلاع‌رسانی می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

پروژه تلسکوپ فضایی هابل از قبل موجود بود چه نیازی به تلسکوپ فضایی جیمز وب هست؟ دلیل اصلی استفاده از این پروژه چیست؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: کمیته مشترک بین ایران و عراق برای رسیدگی به مشکلات دانشگاهی 2 کشور تشکیل می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با صدور حکمی رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را منصوب کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یافته‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که یک سیستم روباتیک، می‌تواند به طور موثر باکتری‌های عامل پوسیدگی دندان و پلاک‌های دندانی را به صورت خودکار حذف کند. میکروربات‌های تغییر شکل می‌توانند دندان‌ها را مسواک بزنند و کار نخ دندان را انجام دهند. یک میکروگرم از این مواد رباتیک ممکن است روزی روال شستشو، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را خودکار کند. یک تیم...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - متقاضیان ثبت‌نام برای پذیرش دانشجو در دوره بدون آزمون دانشکده خبر تا 26 تیر فرصت دارند در این دوره نام‌نویسی کنند.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از تمدید فرصت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 1401 تا شنبه 25 تیرماه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برنامه احیای مرغ لاین آرین با هدف ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ یکی از اولویت‌هایی است که در ایران دنبال می‌شود.

خبرگزاری مهر

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: برای پذیرش دانشجویان عراقی در کشورمان پرونده خاصی باز کرده ایم و آنها بدون محدودیت در انتخاب رشته می‌توانند در تمام دانشگاه‌های ما ادامه تحصیل دهند.

وب‌گاه عصر ایران

اولین مشاهدات وب داستان جهان پنهان در هر مرحله از تاریخ کیهانی از سیارات فراخورشیدی همسایه گرفته تا دورترین کهکشان‌های قابل مشاهده در اوایل کیهان را بازگو می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشریه خط کش با ر‌ویکرد بین المللی و سیاست خارجی و با محتوای استراتژیک از سوی قرارگاه محتوایی شهید محسن وزوایی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی استان تهران منتشر شد. در شماره جدید نشریه خط‌کش که با محوریت جنگ روسیه و اوکراین منتشر شده به موضوعاتی از قبیل جنگ اطلاعاتی، روانی و عملیاتی در نزاع روسیه و اوکراین، نظریه رسانه‌ای جنگ و صلح...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر مشترکات فرهنگی و تمدنی بین ایران و عراق، گفت: کشورهای دوست، کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و همسو نقش و جایگاه ویژه‌ای در دیپلماسی علمی در ایران دارند و به صورت خاص کشور برادر و عزیز عراق جایگاه ویژه‌تری در دیپلماسی علمی و دانشگاهی ایران دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ (HKUST) پیل سوختی هیدروژنی جدیدی ساخته‌اند که نه تنها بادوام‌ترین پیل سوختی جهان است، بلکه مقرون به صرفه‌تر از دیگر پیل‌های سوختی بوده و راه را برای کاربرد گسترده‌تر انرژی سبز در جهان هموار می‌کند. پیل سوختی هیدروژنی یک گزینه امیدوارکننده برای انرژی پاک است، زیرا با تبدیل هیدروژن و اکسیژن به الکتریسیته، با حذف...