دوشنبه 11 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان در کشور ایرلند با همکاری دانشگاههای چین، ماده ای شبیه به اسفنج ساخته اند که قادر به جذب ماده سمی «بنزِن» از هوای آلوده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج بررسی‌های پژوهشگران نشان داد که فوم سلولزی ساخته از نانوبلورهای سلولز می‌تواند نیاز به خنک‌سازی ساختمان را تا 35 درصد کاهش دهد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روابط عمومی عمومی معاونت آموزشی، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 1401 با شرکت 64 هزار و 173 نفر در 34 حوزه امتحانی در روز‌های پنج شنبه و جمعه 5 و 6 خرداد در 4 نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد. تعداد 51 هزار و 565 نفر نیز کارت ورود به جلسه خود را دریافت و فرم خوداظهاری را تکمیل کرده اند. در مجموع از بین داوطلبان این آزمون تعداد 46 هزار...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ستاد توسعه فناوری نانو، در راستای گسترش تفکر کارآفرینی در کشور، حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای نانویی و درآمدزایی از آن‌ها، با انتشار فراخوانی از فناوران و شرکت‌های فعال در این حوزه برای شرکت در برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (نانو مچ) دعوت کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از نیواطلس، کمبود آب یک چالش بزرگ برای جمعیت جهان به حساب می آید اما با کمک تجهیزات مناسب می توان آب آشامیدنی را از هوا استخراج کرد. این ژل از دو جز اصلی سلولز و صمغ گیاه کون نیاکو ساخته شده است. کون نیاکو گیاهی از تیره گل شیپوریان و یک افزودنی خوراکی است. این دو ماده ورقه ای از ژل می سازند که می تواند آب موجود در هوا را جذب کند و در مرحله...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال 1401 در 34 حوزه امتحانی برای 43 رشته و 11 مجموعه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای 5 و 6 خرداد برگزار می شود. تعداد 59 هزار و 464 نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی 1402-1401 ثبت نام کرده اند که از این تعداد 43 هزار و 362 داوطلب زن و 16 هزار و 102 داوطلب...

خبرگزاری مهر

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال 1401 با برگزاری آزمون نوبت صبح پنجشنبه 5 خرداد در 28 رشته در 34 حوزه امتحانی آغاز شد. این آزمون تا عصر جمعه 6 خرداد در سایر رشته ها ادامه دارد.

وب‌گاه عصر ایران

ستارگان دوتایی از روی طیف‌سنجی هم شناخته می‌شوند. اگر مدار حرکت این ستارگان در راستای دید زمین باشد به آنها "دوتایی گرفتی" می‌گویند و هویت آنها از راه بهره‌وری از "پدیده گرفت" تشخیص داده خواهد شد.