دوشنبه 16 مهر 1403

آموزش، اصل مهم در ماموریت‌های پلیسی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آموزش، اصل مهم در ماموریت‌های پلیسی است

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: نگاه به موضوع آموزش باید کاربردی باشد چرا که آموزش به عنوان یک اصل مهم در ماموریت‌های پلیسی لحاظ شده است.

سردار رحیم جهانبخش، روز پنجشنبه در جمع کارکنان پلیس‌های تخصصی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد بر اهمیت امر آموزش در پیشگیری از جرایم و تخلفات تاکید کرد، افزود: آگاهسازی، صیانت و توسعه آموزش‌های کیفی هدفمند امری مهم در پیشگیری از آسیب‌های فردی و شغلی کارکنان است.

وی، شناخت روحیات کارکنان را در پیشگیری از آسیب ها و تخلفات بسیار موثر دانست و افزود: واگذاری ماموریت ها به افراد صلاحیت دار و توجیه و آموزش آنها در کاهش آسیب ها و صیانت کارکنان، اثرگذار است.

سردار جهانبخش، لازمه کسب موفقیت در ماموریت ها را، وجود کارکنان سالم و با انگیزه برشمرد و گفت: تنوع و حساسیت ماموریت های مختلف پلیس، اهمیت صیانت از کارکنان را بیش از پیش نمایان می سازد.

وی با بیان اینکه صیانت از کارکنان یکی از مهم‌ترین اولویت های نیروی انتظامی است، ارتقا سلامت اداری را زمینه ساز مقبولیت و رضایتمندی مردم از پلیس خواند و اظهار داشت: تلاش شبانه روزی همکاران در راستای برقراری نظم و امنیت در سطح این استان بر کسی پوشیده نیست اما نظارت بر این امور باید با حساسیت از سوی فرماندهان و مدیران پیگیری شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: تقویت انگیزه های معنوی، مراقبت همگانی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر که در آموزه های دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید شده همگی در پیشگیری از جرم تاثیرگذار است.

سردار جهانبخش با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و توجه به خواسته و گفتار مراجعان، جزء اولویت های نیروی انتظامی است، گفت: این مهم در مجموعه های پلیس یک تکلیف است و افسران گشت در حین انجام وظیفه، با گشاده رویی به مردم خدمت و به درد دل و رفع مشکلات آنان توجه می کنند.

وی با بیان اینکه خود مراقبتی یکی از ابعاد سبک زندگی سلامت محور است که در یک جامعه افراد ضمن اینکه به خود ارزش قائلند، به حقوق دیگر افراد جامعه نیز توجه دارند و باید این فرهنگ به بهترین شکل در سازمان های مردمی و خدمتگزار چون نیروی انتظامی با توجه به تعدد و حساسیت ماموریت ها به بهترین شکل تسری داشته باشد.

*س_برچسب‌ها_س*