سه‌شنبه 17 مهر 1403

آموزش مجازی کانون پرورش فکری کودکان زنجان از سوی 80 گروه ارایه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آموزش مجازی کانون پرورش فکری کودکان زنجان از سوی 80 گروه ارایه می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و این استان کارشناسان این کانون، با راه اندازی بیش از 80 کارگاه و گروه‌های آموزش مجازی به ارائه خدمات به مخاطبان خود می‌پردازند.

علیرضا نوری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با همکاری مربیان این استان بیش از 700 فیلم در زمینه‌های آموزش نقاشی، کاردستی، قصه گویی، معرفی کتاب، طرح های ادبی، پویانمایی، نمایش، شعرخوانی، بازی و سرگرمی جهت استفاده کودکان و نوجوانان که در خانه‌ها ماندند، تولید و در سایت کانون بارگزاری شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس شیوه‌نامه معاونت فرهنگی کانون، از فروردین امسال علاوه بر فعالیت "پیک امید مجازی" فعالیت‌های انجمن‌های تخصصی و آموزش‌های مجازی مراکز ویژه اعضای هر مرکز در بستر اینترنت فراهم شده است.

این مسؤول ادامه داد: مربیان فرهنگی، ادبی و هنری کانون در سراسر استان نیز با تشکیل گروه در فضای مجازی، تمامی فعالیت‌های حضوری را به صورت مجازی برای کودکان و نوجوانان برگزار کردند که این روند تا زمان حضور گروه‌ها در مراکز کانون ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بر این اساس 17 مرکز فرهنگی هنری ثابت کانون استان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه از روز شنبه دهم خرداد سال جاری به صورت رسمی و بدون حضور اعضا بازگشایی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: بر همین اساس، تمامی کارکنان شاغل در مراکز فرهنگی هنری کانون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا کنترل بیماری کرونا و بر اساس ساعت مصوب در محل کار خود حاضر شدند.

وی اضافه کرد: مربیان ثابت، سیار و پستی کانون با حضور در مراکز فرهنگی هنری ثابت، به کار آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی در فصل اوقات فراغت و همچنین خدمات‌دهی مجازی از طریق گروه‌ها و کانال‌های فرهنگی و هنری را انجام می دهند.

نوری افزود: بر این اساس و طبق برنامه ریزی انجام گرفته خدمات‌دهی مستقیم مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان از تیر سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا مراکز فرهنگی هنری کانون در استان همزمان با سراسر کشور از اسفند سال گذشته تعطیل شدند اما اقدامات و برنامه‌های مختلف به گروه‌های هدف هرگز با وقفه مواجه نشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با 17 مرکز ثابت و 13 کتابخانه سیار شهری و روستایی و پستی و با 5 انجمن فعال در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*