شنبه 1 اردیبهشت 1403

آنتن سیما رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد / از «زیرخاکی» تا زندگی شهید شهریاری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آنتن سیما رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد / از «زیرخاکی» تا زندگی شهید شهریاری

ماجراهای فریبرز باغ میشه در «زیرخاکی» تا داستان زندگی شهید شهریاری، دانشمند هسته ای در قالب سریال هایی بعد از ماه رمضان، قرار است رنگ تازه ای به تلویزیون دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماه رمضان درحالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که به گفته بسیاری از منتقدان رسانه، سریال های ماه رمضانی امسال تلویزیون نتوانستند رضایت مخاطبان را به دست آورند و با گاف های رسانه ای بسیاری در حال به پایان رساندن این فرصت طلایی آنتن هستند.

به زودی پس از ماه رمضان قرار است سریال های جدیدی رنگ آنتن به خود بگیرند؛ فصل دوم «زیرخاکی» جلیل سامان از شبکه یک، «صبح آخرین روز» به کارگردانی حسین تبریزی از شبکه دو، سریال «بوتیمار» علیرضا نجف‌زاده از شبکه سه و «روزهای آبی» ساخته محمدرضا حاجی غلامی از شبکه پنج آثار جدیدی هستند که به زودی میهمان خانه های مردم خواهند شد.

در ادامه مروری کوتاه بر این سریال ها داشته ایم تا بیشتر با حال و هوای آن ها آشنا شویم.

زیر خاکی

فصل دوم سریال «زیر خاکی» به کارگردانی جلیل سامان، پس از ماه رمضان قرار است از شبکه اول سیما پخش شود.

فصل نخست این سریال که ماه رمضان سال گذشته به آنتن رسید، با بازی پژمان جمشیدی و ژاله صامتی و ماجراهایی که برای فریبرز باغ میشه در فضایی طنز اتفاق افتاد، باعث شد تا پربیننده ترین سریال ماه رمضان لقب بگیرد. قرار بود فصل دوم این سریال برای ماه رمضان امسال پخش شود که عواملی همچون کرونا و برخی حاشیه ها این سریال را به موقع به آنتن رمضانی سیما نرساند.

هومن برق نورد، نسرین نصرتی و ستاره پسیانی از جمله بازیگران جدیدی هستند که به فصل دوم این سریال اضافه شده اند تا در کنار بازیگرانی همچون نادر فلاح، گیتی قاسمی، فروغ قجابگلی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آل آقا، امید روحانی، اصغر نقی‌زاده و بازیگر خردسال رایان سرلک، گروه بازیگران این فصل را تشکیل دهند.

صبح آخرین روز

در ادامه ساخت سریال های امنیتی، این بار تلویزیون به سراغ داستان یکی از شهدای دانشمند هسته ای رفته تا زندگی این شهید را به تصویر کشد.

«صبح آخرین روز» به کارگردانی حسین تبریزی قرار است داستان زندگی شهید مجید شهریاری را از دوران کودکی تا زمان شهادت روایت کند. داستان این سریال از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده و به گذشته برمی‌گردد و 46 سال زندگی این شهید را روایت می‌کند. شهید مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در هشتم آذر 1389 توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

کاوه خداشناس در این سریال بازیگر نقش شهید شهریاری است و علاوه بر او بازیگرانی چون سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گلدوست، مهدی علیپور و اردشیر رستمی در این سریال حضور دارند.

این سریال با پایان فصل چهارم «بچه مهندس» هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

بوتیمار

علیرضا نجف زاده که سریال «زوج و فرد» را برای شبکه سه به تهیه کنندگی مهران مهام برای نوروز 98 به آنتن رسانده بود، قرار بود سریال «بوتیمار» را با همان تیم تولید برای ایام نوروز این شبکه تولید کند که در روزهای آخر اسفند، فصل دوم سریال «گاندو» جایگزین این سریال شد تا در زمان دیگری این سریال به پخش برسد.

حالا پس از ماه رمضان قرار است «بوتیمار» با بازی حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علیرضا درویش، سپند امیر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، شهاب عباسی، سیما مطلبی، سارا مقربی، ندا کوهی، آرزو ابی زاده، دانیال جعفری و سامی غریبی از شبکه سوم سما به روی آنتن رود.

کرونا در این سریال موضوعی محوری دارد و ماجرا درباره کارمندی است که در این شرایط مجبور است از شهر تهران دور شود و به شمال کشور سفر کند.

روزهای آبی

محمدرضا حاجی غلامی که سریال «پدر پسری» را برای ماه رمضان گذشته شبکه پنج ساخته بود، قرار است بعداز ماه رمضان امسال و همزمان با عید فطر سریال «روزهای آبی» را به آنتن برساند.

اکبر عبدی پس از مدت ها دوری از تلویزیون قرار است با «روزهای آبی» مجددا بهه تلویزیون برگررد. ویدا جوان، سامان صفاری، امیر غفارمنش، علی سلیمانی، رامین ناصر نصیر، علیرضا جلالی تبار، افشین سنگ‌چاپ، کیوان ساکت‌اف، مجید پتکی، مهسا غفوری، مرتضی زارع، عاطفه چوپانی، مجید شهریاری، پرهام موحدی، پریا مهدوی و امین علی شهسواری از دیگر بازیگران این سریال هستند.

«روزهای آبی» درباره خانواده‌ای است که در شرایط مالی سخت قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند تا در روستایی ساکن شوند و ارتباط آن‌ها با اهالی روستا، ماجرایی کمدی و تا حدودی فانتزی را پدید می‌آورد. زندگی خانواده‌ای که با توجه به مشکلات مالی پدر، مجبور به تجربه زندگی در روستای مادری‌شان می‌شوند و این آغاز چالش‌های تلخ و شیرین آن‌ها در روستا است.

سریال «روزهای آبی» در 26 قسمت ساخته شده و از شنبه تا پنج شنبه هرشب ساعت 23 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام /

آنتن سیما رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد / از «زیرخاکی» تا زندگی شهید شهریاری 2
آنتن سیما رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد / از «زیرخاکی» تا زندگی شهید شهریاری 3
آنتن سیما رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد / از «زیرخاکی» تا زندگی شهید شهریاری 4
آنتن سیما رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد / از «زیرخاکی» تا زندگی شهید شهریاری 5