یک‌شنبه 15 مهر 1403

آوای "سلام فرمانده" گیلان در دنیا طوفان به پا کرد / خطر آسیب های اجتماعی گروه های منفعت طلب و تقلیدگرا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آوای "سلام فرمانده" گیلان در دنیا طوفان به پا کرد / خطر آسیب های اجتماعی گروه های منفعت طلب و تقلیدگرا

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اگر کسی هنر نویسندگی دارد و انقلابی و تاثیرگذار است دشمن به دنبال شکستن قلم اوست، گفت: آوای "سلام فرمانده" گیلان در دنیا طوفان به پا کرد و اینها ماندنی است این در حالی است که با برخی هنرمندانی مواجهیم که عامل بودند اما از مسیر خارج شده و رو به دلالی در هنر آوردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، سرهنگ "احمدرضا منشوری" معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در اختتامیه اولین جشنواره سرود فجر استان گیلان در تالار مرکزی رشت با اشاره به مقوله هنر خطاب به نوجوانان و جوانانی که پا به عرصه هنر گذاشته اند اظهار کرد: اگر انسان روح را به استضعاف بکشد و فقط جسم را تقویت کند این جسم به رذایل اخلاقی پناه می برد تا آنجا که نماد انسان پست می شود ولی اگر روح تقویت شود جسم را با تصاحب فضایل اخلاقی تا مرز عالم شدن به حرکت در می آورد.

وی با اشاره به فلسفه جمله "شهادت هنر مردان خداست" تصریح کرد: مردان خدا به مرز هنر شهادت رسیدند. شهادت هنری است که در آن بین جوان، نوجوان و سالمند رقابت ایجاد می شود. شنیده اید نوجوانی 14 ساله که به اسارت دشمن در می آید و دشمن می گوید: "آیا خمینی سن سربازی را پایین آورده!" و او با وقار تمام می گوید: "خمینی سن عشق را پایین آورده است."

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان خطاب به نوجوانان و جوانان در عرصه گفت: شما عاشقان امروزی دین و ولایت هستید و آنچه جسم و روح را تحت تاثیر قرار می دهد هنری است که از طریق دیدن، شنیدن و روش های مختلف اثر گذار است. هنر در روح و فکر، تاثیر به سزایی دارد.

منشوری ادامه داد: اگر کسی هنر نویسندگی دارد و انقلابی و تاثیرگذار است دشمن به دنبال شکستن قلم اوست. اگر خوب می خواند و راه او در مسیر انقلاب است دشمن می خواهد صدایش را خفه کند، اگر زبان هنری شعر و داستان دارد و دارای عملکرد مثبت در راه نظام و انقلاب است دشمن با شیوه های مختلف به دنبال بریدن زبان اوست.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید توجه کنیم که دشمن به شیوه های مختلف درصدد معیوب سازی، تحریف و ناامیدسازی هنرمندان است، گفت: می طلبد مسئولان امر، طرح و نقشه دشمن را بشناسند و در مقابله با آن عمل کنند، زیرا هنر شیوه های خاص خود را دارد.

خطر آسیب های اجتماعی گروه های منفعت طلب و تقلیدگرا

وی ادامه داد: ما در مقابل دشمنان خارجی مشکلی نداریم همان طور که امام مان گفته آن ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند اما گرفتار گروهی در جامعه هستیم یک گروه اقتصادنگر منفعت طلب که آسیب های زیادی دارد که همه چیز را با منفعت شخصی خویش می سنجند و گروه دوم، دوستان نادان، تقلیدگرا و خودنما که بیشتر محتوایشان را از ضدانقلاب و افراطیون می گیرند، باید مواظب این دو گروه باشیم که اگر ورود کنند آسیب می بینیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تشریح مفهوم"هنر" خاطرنشان کرد: آنچه در روح تاثیر دارد اگر مثبت باشد هنر است، اگر می گوییم "شهادت هنر مردان خداست" یعنی یک انسان در مقابل ظلم و دشمن جان خود را هدف قرار می دهد. گاهی زیبایی در خلق یک اثر نوشتن یا خواندن یا در مسیر شهادت است گاهی در صبر این اتفاق رقم می خورد. این اثر در ردیف هنر انقلابی و مقاومت در برابر فشارهای دشمن است.

منشوری تصریح کرد: یک هنرمند با اثر و هنرمندی خود در تحریک احساسات، عشق و تعهد می آورد که اگر در راه خدا باشد، هنر محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه هنر هنرمند در عاشق کردن، بهادادن به ارزش ها، زیبایی ها و برانگیختن محبت نسبت به دوستان و غیرت در برابر دسمنان است، تصریح کرد: این همان نگاه هنرمندانه انقلابی است که توقع داریم. هنر یک عمل مقدس و هنرمندانه ای است که به واسطه این عمل، مقدس می شود تازمانی که آغشته به ذکر الهی باشد و از ریل اصلی خارج نشود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با اشاره به اثر ماندگار" سلام فرمانده" تصریح کرد: آوای "سلام فرمانده" گیلان در دنیا طوفان به پا کرد و اینها ماندنی است این در حالی است که با برخی هنرمندانی مواجهیم که عامل بودند اما از مسیر خارج شده و رو به دلالی در هنر آوردند.

انتهای پیام /