پنج‌شنبه 14 تیر 1403

آینده کشور در گرو آسایش و رفاه فرهنگیان | حساب معلمان بازنشسته پر پول می شود؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
آینده کشور در گرو آسایش و رفاه فرهنگیان | حساب معلمان بازنشسته پر پول می شود؟

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که پاداش بازنشستگی کارکنان آموزش و پرورش به موقع پرداخت شود.

مجتبی بخشی پور، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درخواست کرد که پاداش بازنشستگی کارکنان آموزش و پرورش به موقع پرداخت شود. او اظهار کرد که عدم پرداخت به موقع این پاداش یکی از مشکلات جامعه فرهنگیان است که باید حل شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی افزود: دیر پرداخت شدن پاداش بازنشستگی که بعضا تا چند سال طول می کشد موجب کاهش ارزش ریالی آن و نارضایتی کارکنان بازنشسته می شود که لازم است این امر توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه پیگیری و حل شود.

بخشی پور با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش موجب تقویت همه جانبه کشور خواهد شد، گفت: افزایش سطح رفاهیات و امکانات تفریحی کارکنان آموزش و پرورش در بالا رفتن کیفیت کاری آنان بسیار موثر خواهد بود.

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: فعال تر شدن تعاونی‌های مسکن آموزش و پرورش از اموری است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه گلایه‌هایی در مورد رتبه بندی معلمان وجود دارد، اظهار داشت: بعضی از کارکنان آموزش و پرورش در خصوص طرح رتبه بندی گلایه‌هایی دارند که لازم و ضروری است بررسی شود. بخشی پور در پایان توسعه و پیشرفت کشور را از مسیر آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: آینده کشور و پیشرفت و توسعه آن در دست جامعه پرتلاش و نجیب فرهنگیان است چرا که آنها مربیان، پرورش دهندگان و اداره کنندگان فردای کشور هستند، بنابراین هر چه معلم با خیال راحت تر و ذهن آرام تری به کار خود بپردازد در آینده نسلی قوی و توانمند را شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است که روز گذشته (11 تیرماه) علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد که حق التدریس اردیبهشت معلمان با حقوق خرداد پرداخت شده است، در حالی که قبلاً به مدت هفت تا هشت ماه این حق به تاخیر افتاده بود.

به گفته وی حق التدریس ویژه نیروهای شاغل و بازنشسته است که به همراه فیش حقوقی آنها واریز می‌شود.

همچنین فرهادی ادامه داد: 30 تا 40 درصد احکام بازنشستگان سال 1400 تا 1402 که در نظام رتبه بندی فرهنگیان اعتراض کرده بودند و نیازمند اصلاح بود، باقی مانده که به زودی انجام خواهد شد.

شایان ذکر است که انتشار این اطلاعیه در حالیست که ماه گذشته (خرداد ماه) سازمان برنامه و بودجه در جوابیه‌ای به برخی خبرگزاری ها با عنوان «تجمع بازنشستگان فرهنگی مقابل سازمان برنامه و بودجه» واکنش نشان داده بود.

متن این جوابیه به شرح زیر بود:

«ضمن قدردانی از طرح دیدگاه‌های برخی خبرگزاری ها، به آگاهی می‌رساند: تخصیص باقی‌مانده مطالبات ناشی از اعمال رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته سال 1400 به مبلغ 61.795، 690 میلیون ریال، از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور طی نامه شماره 99387 به تاریخ 31/02/1403 به خزانه‌داری کل کشور برای پرداخت به ذینفعان ارسال شده است. بنابراین مطالبات مورد اعتراض بازنشستگان فرهنگی از سوی دستگاه مربوطه پرداخت خواهد شد.»