شنبه 1 اردیبهشت 1403

آیین افتتاح طرح راهیان نور مجازی دانش‌آموزی گیلان برگزار شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
آیین افتتاح طرح راهیان نور مجازی دانش‌آموزی گیلان برگزار شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: امروز شرایط بهداشتی و تحت تاثیر ویروس کرونا است و امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد، اما باید با استفاده از فرصت فضای مجازی برنامه‌های فرهنگی به ویژه راهیان نور را به شیوه جدید ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، عبدالله پاکاری در آیین افتتاح طرح راهیان نور مجازی دانش‌آموزی استان گیلان، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زنده نگه داشتن آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس، توضیح داد: راهیان نور روایتگری و بازخوانی دفاع مقدس است. در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید براساس نیازها و اقتضائات و امکانات امروز جامعه برنامه‌ریزی داشته باشیم. باید از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه معارف دفاع مقدس بهره بگیریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با بیان اینکه جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح راهیان نور مجازی هستیم، گفت: امروز شرایط بهداشتی و تحت تاثیر ویروس کرونا است و امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد، اما باید با استفاده از فرصت فضای مجازی برنامه‌های فرهنگی به ویژه راهیان نور را به شیوه جدید ادامه دهیم.

پاکاری، راهیان نور و حضور در صحنه‌های نبرد جنوب کشور را نوعی بازنگری در معارف دفاع مقدس دانست و افزود: امروز نیازمند پرداختن به شهدا به عنوان شخصیت‌هایی هستیم که این حماسه را رقم زدند و این تاریخ پرفتخار را آفریدند. سیره و سبک زندگی شهدا کمک کننده همه نسل‌ها خواهد بود و وظیفه داریم این الگوهای ناب را به آیندگان معرفی کنیم.

وی گفت: استان گیلان بیش از 700 شهید دانش‌آموز و حدود 100 شهید فرهنگی دارد. راهیان نور دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای پرداختن به این شهدای والامقام است چون همه هستی‌شان را در راستای حفظ دین و کشور و انقلاب تقدیم کردند. همچنین استان گیلان 1300 گلزار شهدا دارد. در حال حاضر صد درصد این گلزارها آماده میزبانی از زائران است. بی‌تردید فضای معنوی، فرهنگی و مذهبی گلزار شهدا ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه روایتگری است. انتهای پیام