جمعه 10 فروردین 1403

آیین‌نامه هیات‌های ورزشی اصلاح شد / ابلاغ جدید وزارت ورزش به فدراسیون‌ها

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
آیین‌نامه هیات‌های ورزشی اصلاح شد / ابلاغ جدید وزارت ورزش به فدراسیون‌ها

آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی پس از آنکه از سوی وزارت ورزش و جوانان تهیه، تصویب و به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد، در نهایت پس از اعتراض جمعی از روسای فدراسیون‌ها، اصلاح و مجددا ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با استناد به اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوب 14 مهر سال 98 و 15 اردیبهشت سال 1400 هیات وزیران تهیه و تصویب شد.

این آیین نامه به استناد ماده (34) اساسنامه فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در (28) ماده و (39) تبصره در تاریخ 28 مهر 1400 به تایید وزیر ورزش و جوانان رسید و با تصویب و ابلاغ آن، آیین نامه و دستورالعمل های قبلی ملغی می شود.

آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی در حالی از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیونهای ورزشی ابلاغ شد و به منظور اجرا باید به تصویب مجمع‌های عمومی فدراسیون های مربوطه می‌رسید و پس از آن لازم الاجرا بود.

اما روسای 28 فدراسیون ورزشی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نسبت به کاهش اختیارات روسای فدراسیون‌های ورزشی در مجمع هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی اعتراض خود را اعلام کردند که در نهایت این مسئله مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و با اصلاح آن، آیین نامه جدید نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد.

وزارت ورزش و جوانان در متن آیین‌نامه جدید اعلام کرده است: این آیین نامه و اصلاحات آن به استناد ماده (34) اساسنامه فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در (28) ماده و (40) تبصره در تاریخ 10 آذر 1400 به تایید وزیر ورزش و جوانان رسید. با تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه، آیین نامه و دستورالعمل‌های قبلی، ملغی می‌شود.

به منظور مشاهده متن کامل و اصلاحی آیین نامه نحوه فعالیت هیات های ورزشی استانی و شهرستانی که به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته است، می‌توانید اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام