شنبه 29 اردیبهشت 1403

آیین نکوداشت آتیلا پسیانی برگزار خواهد شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آیین نکوداشت آتیلا پسیانی برگزار خواهد شد

آیین نکوداشت «آتیلا پسیانی» هنرمند تئاتر ایران به همت انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران در قالب هجدهمین دوره شب کارگردانان تئاتر در نظر دارد آیین نکوداشت آتیلا پسیانی را برگزار کند.

آتیلا پسیانی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران متولد 10 اردیبهشت سال 1336 و فرزند مرحوم جمیله شیخی از بازیگران مطرح سینما و تئاتر است.

پسیانی از دهه شصت خورشیدی به بعد حضور فعالی در عرصه تئاتر ایران داشته که شامل اجراهای جشنواره‌ای و آزاد می‌شود. او با آثارش در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور داشته است.

شب تشویق‌های ممتد هادی حجازی‌فر و دلتنگی جناب خان / از کانون پرورشی تا خوی با بازیگران محبوب مردم + عکس

پسیانی در این دوره واقعه‌خوانی «جهاز جادو» نوشته محمد چرمشیر را کارگردانی کرد و در کنار آثاری نظیر «سایه ماه» به کارگردانی انوشیروان ارجمند، «مرگ یزدگرد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، «دلدار» به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و «مال‌کنون» به نویسندگی و کارگردانی مریم معترف و عزت‌الله مهرآوران به روی صحنه برد.

پسیانی در سال‌های اخیر نیز آثاری را به نویسندگی و کارگردانی خود به اجرا درآورده است.

هجدهمین دوره شب کارگردانان تئاتر ایران در قالب آیین نکوداشت آتیلا پسیانی روز یکشنبه 10 اردیبهشت سال 1402 در خانه هنرمندان ایران، سالن استاد شهناز و از ساعت 18 برگزار خواهد شد.