دوشنبه 16 مهر 1403

ابتلای 800 پرستار خراسان شمالی به کرونا / واکسیناسیون آمار بسترهای کادر درمان را کاهش داد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ابتلای 800 پرستار خراسان شمالی به کرونا / واکسیناسیون آمار بسترهای کادر درمان را کاهش داد

رضا فانی با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا آمار ابتلای پرستاران به کرونا افزایش پیدا کرد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان خراسان شمالی 810 پرستار در استان به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا فانی، مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: با شیوع پیک پنجم کرونا در استان آمار پرستاران مبتلا به کرونا افزایش یافت که با توجه به واکسیناسیون کادر درمان آمار بستری آن ها کاهش پیدا کرد.

وی با بیان این که عوارض ابتلا به کرونا برای پرستاران و خانواده های آن ها مشکلاتی ایجاد کرده است، ادامه داد: دوران دو هفته ای استراحت پرستاران موجب فشار مضاعف به دیگر همکاران خواهد شد زیرا شیفت های آن ها باید پوشش داده شود.

این مسئول با بیان این که جامعه پرستاری در استان مشکلاتی همچون اعمال نشدن دورکاری ها در زمان قرمز شدن رنگ استان را متحمل می شوند، ادامه داد: دی ماه سال گذشته مبلغی به عنوان حق کرونا به پرستاران پرداخت شد، اما پس از آن دستورالعملی از وزارت خانه دریافت نشده است و همکاران در واحد کرونا انتظار دارند بتوانند سختی کار در بخش های کرونا را دریافت کنند.

انتهای پیام /