سه‌شنبه 17 مهر 1403

ابلاغ دستورالعمل بسته‌تحولی ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ابلاغ دستورالعمل بسته‌تحولی ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت آموزش و پرورش «دستورالعمل اجرایی بسته تحولی ارتقای مهارت های روانی اجتماعی دانش آموزان» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، به منظور ساماندهی و یکپارچه سازی برنامه ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش در زمینه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و اعتیاد در بین دانش آموزان و در اجرای راهکار شماره 1-8 سندتحول بنیادین با عنوان «بازنگری اهداف و ماموریت ها و ایجاد ساز و کارهای لازم به منظور حضور مؤثر آموزش و پرورش در عرصه های اجتماعی و فرهنگی برای مصون سازی و کاهش آسیب اجتماعی» از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، «دستورالعمل اجرایی بسته تحولی ارتقای مهارت های روانی اجتماعی دانش‌آموزان ابلاغ شده است.

این دستورالعمل شامل برنامه های نماد و یاریگران زندگی و نیز برنامه های بهداشت روان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در سال تحصیلی 1401-1400»، جهت برنامه ریزی و اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها است.

متن دستورالعمل را اینجا مشاهده کنید

به گزارش ایرنا، بسته تحولی ارتقا سواد حرکتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادین و ترویج سبک زندگی فعال روز گذشته (سه شنبه) با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سالن فاطمه‌الزهرا (س) شهرری رونمایی شد.

با توجه به سبک زندگی غیرفعال و کم تحرک به خصوص در ایام کرونا و روند افزایشی اضافه وزن دانش آموزان و ابتلا به بیماری های غیر واگیر در سند تحول بنیادین در برنامه ابلاغی سال 1400 بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و با هدف سنجش و شناسایی وضعیت سواد حرکتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و افزایش سرانه فعالیت بدنی دانش آموزان ابلاغ شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*