دوشنبه 16 مهر 1403

اتاق بازرگانی زنجان با جذب سرمایه‌گذار واحدهای تولیدی تعطیل را احیا می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اتاق بازرگانی زنجان با جذب سرمایه‌گذار واحدهای تولیدی تعطیل را احیا می‌کند

زنجان - ایرنا - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: جذب سرمایه‌گذار برای واحدهای تعطیلی که صاحبان آن‌ها راغب به واگذاری واحدها هستند، یکی از مهمترین اقداماتی بوده که پیگیری شده و امیدواریم با این اقدام و بازگشت واحدها به چرخه، گام موثری در راستای تولید و اشتغالزایی در این استان برداشته شود.

محسن حمیدی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته کارشناسی احیای واحدهای تولیدی تعطیل استان زنجان با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای تعطیل طی جلسات و مذاکرات مختلف، اظهار داشت: امیدواریم واحدهای تولیدی تعطیل با تلاش‌های صورت‌گرفته هرچه سریع‌تر به چرخه تولید و رونق اقتصاد و اشتغال استان بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات واحدها به صورت تخصصی و جدی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و جلساتی در این رابطه با مسؤولان اجرایی و قضایی استان برگزار شده است.

حمیدی افزود: طبق مذاکرات با برخی از صاحبان واحدهای تولیدی تعطیل، این واحدها در صورت رفع مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن به چرخه تولید بازگشته و اشتغال‌های قبلی را دوباره احیا خواهند کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار می‌تواند بخشی از مشکلات واحدهای تعطیل و راکد را حل کند، گفت: در بررسی مشکلات واحدهای تعطیل، منابع و ماخذ مشکلات از سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همچنین از طریق پایش کارشناسی و مصاحبه با صاحبان این واحدها در اتاق بازرگانی، جمع‌آوری و مورد بررسی قرار گرفته است.

حمیدی اظهار داشت: با توجه به قوانین جدیدی که توسط دولت برای حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیل شدن واحدها به‌ویژه در زمان شیوع بیماری کرونا صادر شده، واحدها می‌توانند از این ظرفیت‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده، استفاده و بخشی از مشکلات خود را مرتفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و عملیاتی کردن جهش تولید، نیازمند همدلی، وفاق و همراهی تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها است.

در این جلسه ضمن بررسی و تبادل نظر در خصوص مشکلات چهار واحد تولیدی تعطیل استان زنجان، تصمیماتی برای حل مشکلات آن‌ها اتخاذ شد.

*س_برچسب‌ها_س*