دوشنبه 23 مهر 1403

اتفاق عجیب روی پیراهن آبی؛ لوگو 4 ستاره شد!

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
اتفاق عجیب روی پیراهن آبی؛ لوگو 4 ستاره شد!

اروگوئه‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند از این به بعد 4 ستاره بالای لوگوی‌شان قرار دهند، چرا که علاوه بر 2 جام‌جهانی، 2 قهرمانی المپیک هم دارند.

لباس جدید تیم ملی اروگوئه برای رقابت‌های کوپا آمریکای 2021 رونمایی شد که یک نکته مهم در آن خودنمایی می‌کند. بالای لوگوی اروگوئه 4 ستاره قرار دارد که به خاطر افتخار آفرینی در 2 نوع مسابقات رسمی مهم به دست آمده.

آن‌ها تاکنون توانسته‌اند 2 بار در سال‌های 1930 و 1950 جام جهانی را بالای سر ببرند و در حقیقت اولین قهرمان تاریخ جام‌های جهانی هم هستند. اما سؤال اینجاست 2 ستاره دیگر چه معنایی می‌دهد. اروگوئه 2 بار پیش از آن که قهرمان جام جهانی شود (یعنی دورانی که اصلا جام جهانی وجود نداشته) توانسته در رقابت‌های المپیک در سال‌های 1924 و 1928 قهرمان فوتبال شود و فیفا هم آن 2 مدال طلای فوتبال را به عنوان مدال قهرمانی در جام جهانی در نظر گرفته است. قبل از المپیک 1924 بازیکنان حرفه‌ای فوتبال نمی‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند و از سال 1928 به بعد هم فقط بازیکنان زیر 23 سال در این مسابقات حضور پیدا می‌کردند.

حالا هم از این به بعد تیم اروگوئه با لوگوی 4 ستاره در مسابقات رسمی شرکت خواهد کرد و به نظر می‌رسد باید این تیم را در کنار ایتالیا و آلمان، پس از برزیل پرافتخارترین تیم ملی دنیا لقب داد.

منبع: خبرورزشی

اتفاق عجیب روی پیراهن آبی؛ لوگو 4 ستاره شد! 2
اتفاق عجیب روی پیراهن آبی؛ لوگو 4 ستاره شد! 3