جمعه 15 تیر 1403

اتمام ارزیابی ایمنی 3400 ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اتمام ارزیابی ایمنی 3400 ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران

رییس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی از اتمام ارزیابی ایمنی 3400 ساختمان مهم و بلند مرتبه شهر تهران در دولت سیزدهم خبر داد.

رییس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی از اتمام ارزیابی ایمنی 3400 ساختمان مهم و بلند مرتبه شهر تهران در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی امروز (چهارشنبه، 13 تیرماه) با اشاره به دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، گفت: قانون بند ذ ماده 14 در حوزه مدیریت بحران که از سال 98 متوقف شده بود، مجدد در اولویت قرار گرفت و فعالیت‌های مهمی در این زمینه انجام شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در این دوره به حرایم و گسل‌ها اولویت داده شد به طوری که در دولت قبل 6 شهر و در دولت سیزدهم 32 شهر مورد مطالعه قرار گرفت و هم اکنون در انتظار ابلاغ شورای عالی معماری و شهرسازی است.

حیدری از اتمام ارزیابی ایمنی 3400 ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از مجموع 16 هزار ساختمان بلند مرتبه، در گذشته 1700 ساختمان مورد ارزیابی ایمنی قرار گرفته بود و در این مدت نیز ارزیابی ایمنی 3400 ساختمان دیگر به اتمام رسید و الباقی در تابستان امسال در دستور کار قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به راه‌اندازی نهضت مقاوم سازی در تهران، گفت: تا کنون 6 بیمارستان برای نوسازی و مقاوم سازی اقدام کردند که کار سختی است اما به سر انجام خواهد رسید.

حیدری گفت: همچنین تاییدیه فنی برای سیستم‌ها و محصولات ساختمانی صادر شده است. زیرا در بحث دانش به این نتیجه رسیدیم با راه افتادن صنعت ساختمان، چرخه دانش و فنی هم به حرکت در می‌آید و برای 65 مورد گواهینامه فنی صادر شده که رشد 180 درصدی یافته است.

وی افزود: 590 محصول یا شرکت به ما برای دریافت گواهینامه مراجعه کردند که در این سه سال به 970 محصول رسیده است که نشان داد علاوه بر اقتصاد، دانش هم به سمت رشد رفته است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه به تدوین 52 مورد ضوابط، افزایش نشریات از 145 به 206 مورد و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 400 هزار نفر ساعت در این سه سال به جامعه مهندسین و همچنین رشد در حوزه تحقیقات اشاره کرد.