دوشنبه 16 مهر 1403

اتوبوس خبرنگاران در سیل بندهای یزد توقف کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اتوبوس خبرنگاران در سیل بندهای یزد توقف کرد

اصحاب رسانه به همراه شهردار یزد در طرح «اتوبوس خبر» به بازدید از سیل بندهای شهر یزد رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، در مرداد ماه سال جاری استان یزد با سیلی ویرانگر رو به رو شد که به 9 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان یزد خسارت وارد کرد و پس از بررسی های انجام شده میزان خسارت اولیه این واحدها هفت هزار و 300 میلیارد تومان اعلام شد.

ابوالقاسم محی الدین عصر پنجشنبه در بازدید چهار ساعته خبرنگاران از سیل بندهای شهر یزد در قالب طرح «اتوبوس خبر»، اظهار کرد: شهر یزد هنوز در برابر سیلی همچون سیل مرداد ماه ایمن نیست و در صورت تکرار بارش های مرداد ماه، دوباره شاهد برخی از اتفاقات سیل قبل خواهیم بود.

وی افزود: مرمت و استحکام بخشی بندهای خاکی، سیل بندها و گوراب ها و همچنین ساخت سیل بندهای احتیاطی در راستای جلوگیری از ورود سیل به شهر از جمله اقداماتی است که از مرداد ماه شروع شد و تا کنون ادامه یافته است

شهردار یزد با اشاره به ساخت چهار سیل بند احتیاطی برای ذخیره آب و کنترل سیل عنوان کرد: ساخت هر کدام از این سیل بندهای احتیاطی بیش از سه میلیارد هزینه دارد و این نکته قابل ذکر است که شهرداری یزد متولی سیل بندهای خارج از شهر نیست و به علت کم کاری دستگاه های متولی در زمینه ساخت و نگهداری سیل بندها و اهمیت ایمنی شهروندان، شهرداری دست به اقدام زده و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر یزد در یک مرحله 15 میلیارد تومان و در مرحله بعدی 10 میلیارد تومان به جبران خسارت سیل تخصیص یافت.

گفتنی است؛ ساخت سیل بندهای احتیاطی به همراه گوراب برای کاهش سرعت آب و کنترل سیل است و پر شدن گوراب های قبلی از نخاله های ساختمانی، در سیل مرداد ماه علاوه بر وارد شدن خسارت به شهر یزد، سرعت پیشرفت پروژه را به شدت کاهش داده و به یک معضل برای شهرداری تبدیل شده است که در این راستا همکاری مردم و دستگاه های متولی را می طلبد.

انتهای پیام /

اتوبوس خبرنگاران در سیل بندهای یزد توقف کرد 2
اتوبوس خبرنگاران در سیل بندهای یزد توقف کرد 3