شنبه 14 مهر 1403

اتوبوس مسافربری حامل کالای قاچاق از مسیر ارتباطی زنجان به مقصد نرسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اتوبوس مسافربری حامل کالای قاچاق از مسیر ارتباطی زنجان به مقصد نرسید

زنجان - ایرنا - سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اتوبوس مسافری حامل بار قاچاق حین عبور از مسیر ارتباطی زنجان در دام ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان گرفتار شد.

سرهنگ یوسف اسماعیل زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی موفق شدند یک دستگاه اتوبوس در حال تردد در آزاد راه زنجان - قزوین را شناسایی و به منظور بازرسی متوقف کنند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس، تعداد هشت دستگاه تلویزیون، یک دستگاه ماشین ظرفشویی و 10 جفت کفش کوهنوردی خارجی کشف و ضبط شد، اظهار داشت: ارزش این میزان کالای قاچاق کشف شده از سوی کارشناسان پلیس، بیش از یک میلیارد ریال برآورد شد.

اسماعیل زاده افزود: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگکیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان معرفی شد.

 2 سارق احشام در زنجان دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: 2 سارق احشام از سوی ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این استان دستگیر و در بازجویی های فنی و تخصصی به جرم خود اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی افزود: با توجه به وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان زنجان، ماموران پلیس آگاهی این استان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی زنجان با انجام اقدمات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 سارق احشام شده و پس از هماهنگی با مقامات قضایی استان، متهمان را دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.

رحمتی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات به عمل آمده از سوی پلیس به 2 فقره سرقت احشام به تعداد 28 راس دام سبک اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده، به منظور اعمال قانون تحویل مرجع قضایی شدند.

دستگیری باند سارقان سیم برق با 35 فقره سرقت در زنجان جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: اعضای باند سارقان سیم و کابل برق از سوی عوامل پلیس آگاهی این استان دستگیر و در بازجویی‌های صورت گرفته به انجام 35 فقره سرقت از نقاط مختلف شهرستان زنجان اعتراف کردند.

سرهنگ ایرج خانی‌پور افزود: در پی کسب خبر مبنی بر سرقت سیم‌هایی برق در نقاط مختلف شهرستان زنجان، کارآگاهان پلیس آگاهی استان تحقیقات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت ها آغاز کردند.

وی اظهار داشت: کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی توانستند یک باند چهار نفره را در این ارتباط شناسایی و طی یک عملیات پلیسی اعضاء آن را دستگیر کنند که در این رابطه 2 مالخر نیز در دام قانون گرفتار آمدند.

خانی‌پور افزود: متهمان دستگیر شده از سوی پلیس، پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی زنجان معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از عموم مردم این استان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند تا اقدمات لازم قانونی به منظور برخورد به عمل آید.

*س_برچسب‌ها_س*