چهارشنبه 18 مهر 1403

اتوبوس های برقی به گمرک رسید | خیابان های شهر نونوار می شوند

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
اتوبوس های برقی به گمرک رسید | خیابان های شهر نونوار می شوند

علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرد: بخشی از اتوبوس‌های برقی در گمرک قرار دارند و در حال ورود به کشور هستند. عدد دقیق واردات اتوبوس‌های برقی را به خاطر ندارم، اما تعدادی از خودروهای شخصی نیز در گمرک موجود است و بخشی از اتوبوس‌ها و ترامواها در حال ورود هستند.

علیرضا زاکانی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره رایگان شدن اماکن ورزشی برای معلولان گفت: ما تمام تلاش‌مان را برای حمایت از معلولان به کار خواهیم گرفت و حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی در خصوص آلودگی هوا عنوان کرد: در شهرداری بزرگ‌ترین موضوع ما در حوزه آلودگی هوا، برقی سازی تهران است. بزرگ‌ترین چیزی که می‌تواند، به رفع آلایندگی کمک کند، برقی‌سازی وسایل حمل و نقل عمومی است تا بتوانیم معادله امروزمان را بشکنیم.

زاکانی یادآور شد: امروز 34 درصد حمل و نقل عمومی است و 66 درصد حمل و نقل شخصی که این باید برعکس باشد برای ان هم ما ظرفیت‌های بزرگی را مهیا کردیم. شما هم دنبال کنید که ان‌شالله این زودتر بیاد و بتواند در خدمت مردم قرار گیرد.

وی در رابطه با واردات اتوبوس‌های برقی گفت: بخشی از اتوبوس‌های برقی در گمرک است و در حال ورود است. عدد دقیق واردات اتوبوس‌های برقی در ذهنم نیست ولی تعدادی از خودروهای شخصی داخل گمرک است و بخشی از اتوبوس‌ها و تراموا هم دارد وارد می‌شود. دو رام سه واگنه تراموا وارد تهران می شود تا هم تست شود و هم زیرساخت‌های آن آماده شود ببنیم اگر خوب است در خدمت مردم باشد.

شهرداری تهران درباره خرید خانه شهید رئیسی به عنوان موزه عنوان کرد: خانه شهید رئیسی را در دستور خرید گذاشته‌ایم و کارهای آن دارد انجام می‌شود.

وی درباره ورود سازمان بازرسی به موضوع قرارداد با چین گفت: آن قرارداد هیچ ابهامی ندارد؛ شفاف شفاف است. هر چیزی که در این مورد به ما منعکس کردند ما پاسخش را دادیم.

اتوبوس های برقی به گمرک رسید | خیابان های شهر نونوار می شوند 2