سه‌شنبه 24 مهر 1403

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باید ادامه یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باید ادامه یابد

قزوین - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه همچنان باید ادامه پیدا کند.

دکتر پیمان نامدار بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر که هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد تمامی اجتماعات در برابر این ویروس همچنان خطرناک و مخرب به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه، برخی مشاغل و صنوف باید برای پیشبرد کارهای خود، رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را مورد توجه جدی قرار دهند، افزود: به نظر می‌رسد انجام موارد یاد شده حداقل تا 6 ماه آینده ضروری به نظر برسد.

نامدار اضافه کرد: علاوه بر کاهش 50 درصدی موارد بستری شده بیماران کرونایی استان نسبت به اسفند ماه سال گذشته، با تصمیم ستاد پیشگیری، نقاهتگاه و بیمارستان سیار قزوین به علت روند نزولی این ویروس جمع آوری شدند.

وی به بیماران کرونایی بستری شده در چهار بیمارستان استان اشاره و تصریح کرد: در شهرستان تاکستان بیمارستان شفا و در قزوین نیز بیمارستان‌های رازی، بوعلی و ولایت اقدام به پذیرش و ارایه خدمات به این بیماران می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: با توجه به بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی از 17 خرداد ماه آینده، این مراکز باید اقدام به اجرای پروتکل‌های بهداشتی کنند.

نامدار یادآور شد: خوشبختانه از روز گذشته طرح بزرگ ملی رابطان سلامت در همدان، کاشان و قزوین به عنوان شهرهای پایلوت کلید خورد و اجرای استانی آن نیز در شهر محمدیه واقع در شهرستان البرز با حضور 400 رابط آغاز شده است.

وی افزود: در آینده سعی داریم تعداد رابطان سلامت خود را به 10 هزار نفر افزایش دهیم تا محتویات آموزشی، درمانی و بازتوانی را در مورد بیماری‌های واگیردار از طریق این رابطان به خانواده‌ها اطلاع رسانی کنیم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*