سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجرای طرح کاداستر، حفظ حقوق مردم و دولت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای طرح کاداستر، حفظ حقوق مردم و دولت است

زنجان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هدف از اجرای طرح کاداستر (محدوده‌بندی اراضی)، حفظ حقوق مردم و دولت است زیرا اختلافاتی که امروز در روستاها شاهد هستیم به دهه 40 برمی‌گردد که 2 قانون اصلاحات اراضی و ملی شدن جنگل‌ها و مراتع در کشور اجرا شده است.

خلیل آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کاداستر اراضی، طرح عظیمی است که از سال 95 آغاز شده است، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت این موضوع و قانون رفع مونع تولید، طرح کاداست برای رفع تداخل اراضی را به عنوان یک برنامه محوری در کل کشور اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای محدوده‌بندی اراضی، تمام اسناد، مدارک و سوابق پلاک‌ها از نظر کشاورزی بودن و یا ملی بودن اراضی، بررسی می‌شود.

آقاجانلو افزود: سپس با تولید نقشه‌هایی، نوع کاربری اراضی از نظر کشاورزی و ملی بودن مشخص و جمعبندی می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زنجان، از استان‌های پیشرو کشور در اجرای طرح کاداست است، گفت: از مجموع مساحت 2 میلیون و 200 هزار هکتاری استان، طرح کاداست در حدود 300 هزار هکتار انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در کنار این طرح، کاداست اراضی ملی را نیز انجام می‌دهیم که در این طرح، حد و حدود و رقومی کردن پلاک‌ها و تبدیل کردن از فایل‌های سنتی به فایل‌های رفع تداخل انجام می‌شود.

وی، حجم کار را سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: تمام سوابق هر پلاک اعم از نقل و انتقال و شکایت‌ها باید بررسی شود که هم به کار حقوقی و هم به کار فنی و کارشناسی نیاز دارد.

*س_برچسب‌ها_س*