چهارشنبه 6 تیر 1403

اجرای طرح 10گانه تحول در آراستگی شهر تهران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اجرای طرح 10گانه تحول در آراستگی شهر تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از اجرای طرح 10گانه تحول در آراستگی شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح به مرور طی سالجاری و متناسب با موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در سطح مناطق 22گانه شهر تهران اجرا خواهد شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین نظری درباره اجرای طرح‌های ویژه تحول در آراستگی شهر اظهار کرد: این طرح با توجه به اسناد فرادستی و تدابیر 8گانه شهردار تهران در معاونت خدمات شهری و محیط زیست تهیه و آماده‌سازی شده است.

نظری در ادامه با بیان این که اولویت اول حوزه خدمات شهری در شهرداری تهران، آراستگی و نظافت شهر است، گفت: تدابیر 8گانه شهردار تهران در معاونت خدمات شهری و محیط زیست همچون تحول در نگهداشت شهر، تغییر در چهره شهر، ارتقاء سطح ایمنی و محیط زیست، تحول نگهداشت و توسعه فضای سبز و... از جمله اولویت‌های مهمی است که در این طرح به شکل ویژه‌ای دیده شده است.

وی اضافه کرد: لذا به منظور ایجاد تحول در سطح پایتخت و پس از انجام نیازسنجی و کارشناسی‌های لازم، طرح ویژه آراستگی شهر تهران طی سال جاری و با موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در تمامی مناطق 22گانه اجرایی خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اهداف این طرح را برشمرد و گفت: ارتقاء وضعیت سیما و زیبایی محیط شهری، ایجاد وحدت رویه در نگرش مناطق و شیوه اجرا، حمایت از فضای سبز و... از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی عناوین 10گانه طرح‌های ویژه آراستگی شهر را بر شمرد و گفت: بهسازی خاک باغچه، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، رفع نواقص سیستم‌های آبیاری، مرمت وسایل بازی کودکان، رفع ناایمنی بوستان‌ها، روشنایی و نظافت زیرگذر پل‌ها، حذف زوائد فیزیکی و پاکسازی برچسب و پوستر، پاکسازی زمین‌های بایر، بازپیرایی و واکاری باغچه‌های معابر فرعی، شستشوی المان‌های شهری از عناوین این طرح است.

افتتاح بوستان "شهدای خدمت" در غرب تهران

نظری اظهار کرد: در گام نخست یکی از طرح های 10گانه ویژه تحول در آراستگی شهر با عنوان بهسازی و اصلاح وضعیت خاک باغچه‌ها (باغچه آراسته) به مناطق 22گانه ابلاغ شده است، گفت: این طرح در دو محور اجرایی خواهد شد، محور نخست معابر و میادین اصلی و محور دوم معابر فرعی در تمامی مناطق است.

به گفته نظری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 9 طرح باقیمانده نیز در یک بازه زمانی مشخص و ان‌شاءالله تا پایان امسال به مناطق ابلاغ و اجرایی خواهند شد. همچنین در جریان اجرای این طرح تمامی مناطق مورد پایش و ارزیابی مستمر در خصوص کیفیت و چگونگی اجرا قرار خواهند گرفت.