سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجرای ویژه برنامه شمیم تهران در دارالمومنین

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اجرای ویژه برنامه شمیم تهران در دارالمومنین

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه14، طی برگزاری مراسم ویژه برنامه از موشن گرافیک مسیر‌های 19 گانه گردشگری پایتخت به منظور آشنایی شهروندان با جاذبه‌های تاریخی و تفریحی، گردشگری و مفاخر همچنین دسترسی‌های محلات تهران رونمایی شد.

این مراسم با حضور امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهر تهران، شهرابی شهردار منطقه، معاون اجتماعی و فرهنگی، دبیران و مفاخر گردشگری محلات و مدیران شهری برگزار شد.

پرداختن به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی منطقه از خانه موزه دکتر معین گرفته تا باغ موزه مردم شناسی با محوریت خانواده، مسجد تاریخی بقیه الله و آرامستان‌های تاریخی دولاب از موارد مورد مطرح در این مراسم بود.

قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ضمن تشکر از شهرداری منطقه و حوزه اجتماعی، دبیران و فعالان گردشگری در منطقه14 در خصوص موشن‌های رونمایی شده توضیح داد.

وی افزود: مسیر‌های گردشگری تهران طبق هم اندیشی صاحب نظران طراحی و در شهر تهران 19 مسیر مشخص شده که بسیار مورد توجه و مطلوب گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وظیفه تک تک ما معرفی هویت ایرانی، فرهنگی و تاریخی است، از برنامه ریزی جهت معرفی این مسیر‌ها از طریق فضا‌های رسانه‌ای و شهری خبر داد.

امیرشهرابی شهردار منطقه14 با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری که در دنیا صنعت مهم است، گفت: گوشه و کنار کشور و محلات ما از قدمت و هویت بسیار بالایی برخوردار است و مجموعه وسیعی از موضوعات گردشگری داریم که لازم است فرهنگ گردشگری در سبد سالیانه همه شهروندان جای داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه استفاده و ایجاد ظرفیت‌های گردشگری در رونق اقتصادی امری مهم است، بر لزوم توجه خانواده مجموعه شهرداری تهران به این مهم و برنامه ریزی برای رونق گردشگری و آشنایی و استفاده از جاذبه گردشگری شهر تهران که به شادابی اجتماعی منجر می‌شود تاکید کرد.

شهرابی در ادامه از نواختن زنگ گردشگری در مدارس تا اجرای طرح سفیران گردشگری از ایده‌های به اجرا درآمده در دارالمومنین تهران نام برد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌های متنوع و راهکار‌های ترویجی و تشویقی در مسیر آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری محله‌ها و حفظ هویت و میراث کهن گام برداریم.