سه‌شنبه 3 مهر 1403

احتمال تغییرات بزرگ در استقلال پس از دربی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
احتمال تغییرات بزرگ در استقلال پس از دربی

سرنوشت باشگاه استقلال به نحوه قابل ملاحظه‌ای با دربی 104 گره خورده است.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که هواپیمای حامل بازیکنان استقلال دقایقی پیش در فرودگاه اراک به زمین نشست تا بازیکنان تیم را به هتل امیرکبیر برساند، تحرکات بسیار در فضای مدیریتی باشگاه استقلال در حال انجام است و چه بسا استقلال به زودی و در ساعات پس از دربی، با ترکیب جدیدی روی صندلی‌های مختلف باشگاه مواجه بشود.

تیم فعلی شامل رئیس هیئت مدیره (احمد شهریاری) و مدیرعامل (فرشید سمیعی) در فاصله کوتاه پس از حضور هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک باشگاه استقلال، اختیار این تیم را در دست گرفته و در حال حاضر نیز، تصمیمات کلان بیشتر توسط شهریاری و کمتر توسط سمیعی گرفته می‌شود.

این در حالیست که جواد نکونام بعد از تحمل فشارهای بسیار از ابتدای این فصل، در شرایطی وارد دربی 104 می‌شود که شکست احتمالی، فضایی بسیار دشوار از زمان ابتدای حضورش در استقلال را برایش ایجاد خواهد کرد و شاید همانطور که خودش در مصاحبه سه شب پیش به خبرنگاران گفته، برنامه برخی از افراد در باشگاه، ریل گذاری او به سمت خروج در دوره فشرده بازی‌های استقلال که به دربی و مسابقه السد منتهی می‌شده، بوده است.

امروز نکته مهم در حواشی باشگاه استقلال، غیبت فرشته سمیعی در بازدید رئیس هیئت مدیره و جمعی از پیشکسوتان در تمرین روز گذشته استقلال بود که در آن تعدادی از چهره‌هایی که سابقاً پست‌های مدیریتی در استقلال داشتند، حاضر بودند افرادی. مثل بهتاش فریبا، محمد نوری و همچنین پرویز مظلومی که جزو پیشکسوتانی هستند که در دوره‌های مختلف، پست‌های اجرایی در باشگاه استقلال داشته‌اند. البته فرشید سمیعی این جمع را در این بازدید روحیه بخش همراهی نمی‌کرد که این مسئله شکاف میان او و جواد نکونام را نشان می‌دهد.

در عین حال، امروز اتفاق مهمی در حوزه مدیریتی باشگاه استقلال رخ داد و آن، اعلام خبر مهرداد محمدی به عنوان یکی از بازیکنان دربی 104 در اراک بود که این خبر، موجی از امیدواری را در دل هواداران استقلال ایجاد کرد اما در شرایطی که باشگاه سعی داشت نقش مدیرعامل را در این مسئله پررنگ کند، اخبار بعدی مبنی بر شکست تلاش استقلال در استفاده از محمدی و وتو شدن این موضوع توسط سازمان لیگ، جو را کاملا به ضرر مدیریت باشگاه استقلال برگرداند تا یک بار دیگر، ضربات بیلیاردی فرشید سمیعی وارد سوراخ‌های میز نشود.

در این شرایط، عدم کسب نتیجه مناسب از بازی فردا در ابتدا مدیریت و سپس کادر فنی را مورد تهدید قرار خواهد داد، اما اگر استقلال برنده مسابقه فردا باشد، جواد نکونام به عنوان سرمربی و برنده این جنگ فرسایشی طولانی، احتمالاً شاهد حضور مدیریت جدیدی بر این باشگاه خواهد بود.

دلایل مختلفی برای این پیش بینی وجود دارد و به نظر کشتی استقلال در شرایطی است که باید لنگر خود را با تیم جدیدی دوباره به قعر دریا بیندازد.

احتمال تغییرات بزرگ در استقلال پس از دربی 2