دوشنبه 16 مهر 1403

احتمال درجا زدن شاخص کل دور از انتظار نیست

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
احتمال درجا زدن شاخص کل دور از انتظار نیست

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رسیدن شاخص به مرز روانی 2 میلیون واحد و همچنین نزولی بودن همه نشانه های ابر کومو، انتظار درجازدن شاخص در همین محدوده دور از انتظار نیست.

علی ملک لی گفت: شاخص کل بورس تهران درهفته گذشته با عدد یک میلیون و 996 هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش حدود 2 درصدی، به عدد دو میلیون و 36 هزار واحد رسید تا هفته‌ای تقریبا سبز در بورس تهران رقم بخورد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با توجه به رسیدن شاخص به مرز روانی 2 میلیون واحد و همچنین نزولی بودن همه نشانه های ابر کومو، انتظار درجازدن شاخص در همین محدوده و سپس کاهش آن تا محدوده باکس قرمز رنگ (محدوده 1.850.000 واحد) را در میان مدت داریم که این کاهش میتواند با اصلاح زمانی نیز همراه باشد، یعنی مدت زمان بیشتری طول بکشد تا شاخص به این محدوده برسد.

او در خصوص روند حرکتی شاخص کل هم وزن هم بیان کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز وضعیتی همانند شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد 707 هزارواحد شروع به کار کرد و پس از نوسان اندک 0.88 درصدی صعودی، در پایان هفته به عدد 713 هزار واحد رسید.

ملک لی افزود: با توجه به نزولی بودن همه نشانه های ابرکومو، انتظار داریم این شاخص حداقل تا محدوده باکس قرمز رنگ (محدوده 560.000) کاهش داشته باشد که این اصلاح قیمتی میتواند با اصلاح زمانی نیز همراه باشد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در کل احتمال درجازدن و کاهش شاخص‌ها در میان مدت، بیشتر از احتمال افزایش آن‌ها پیش بینی میشود و همچنان عوامل سیاسی و اقتصادی میتواند تاثیرات بزرگی بر بورس تهران بگذارد.

او گفت: شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، میتواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
احتمال درجا زدن شاخص کل دور از انتظار نیست 2
احتمال درجا زدن شاخص کل دور از انتظار نیست 3