سه‌شنبه 17 مهر 1403

احتمال هفته ای آرام برای شاخص کل بورس قوت گرفت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
احتمال هفته ای آرام برای شاخص کل بورس قوت گرفت

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رسیدن شاخص کل به مقاومت مهم محدوده 2.150.000 تا 2.250.000 واحد و همچنین شرایط تکنیکالی آن در «ابرکومو» احتمالا در هفته پیش رو شرایط آرام و بدون تغییری از نظر روند را شاهد باشیم.

علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و 105 هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش حدود 2.2 درصدی، به عدد دو میلیون و 150 هزار واحد رسید تا هفته‌ای سبز بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: با توجه به رسیدن شاخص کل به مقاومت مهم محدوده 2.150.000 تا 2.250.000 واحد و همچنین شرایط تکنیکالی آن در «ابرکومو» که میتواند جلوی رشد شاخص کل در کوتاه مدت را بگیرد، احتمالا در هفته پیش رو شرایط آرام و بدون تغییری از نظر روند در بورس تهران شاهد باشیم. چنانچه شاخص بتواند محدوده فوق الذکر را با قدرت به سمت بالا بشکند، احتمالا شاهد روند جدید صعودی آن خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز وضعیتی همانند شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد 712 هزارواحد شروع به کار کرد و پس از رشد حدود 2 درصدی، در پایان هفته به عدد 726 هزار واحد رسید. شرایط این شاخص نیز همانند شاخص کل است.

به گفته او، در کل از نظر تکنیکالی، هر دو شاخص بایستی محدوده مقاومتی خود (باکس زرد رنگ) را به سمت بالا شکسته تا روند جدیدی آغاز شود، در غیر این صورت همچنان میتوانند در محدوده 10 درصدی درجا بزنند. همچنین فعلا اخبار یا عوامل فاندامنتالی جهت تغییر روند وجود ندارد.

ملک لی افزود: شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، میتواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه
احتمال هفته ای آرام برای شاخص کل بورس قوت گرفت 2
احتمال هفته ای آرام برای شاخص کل بورس قوت گرفت 3